Thread: 2005 Gp Usa
View Single Post
Old 20-06-2005, 11:30
kartboyke's Avatar
kartboyke kartboyke is offline
De Paddock Regular

Amai, ik die dacht dat mijn post al naar de heftige kant ging.
Dan zal ik mijn woordje hier ook eens doen.
Ik geef direct toe dat ik een bmw fan ben.
Maar eigenlijk heeft het op dit moment geen meespelende factor (wist nog niet eens op de hoeveelste plaats williams zich gequalificeerd had).
Michelin treft in zekere zin schuld voor het fabriceren van een slechte band, MAAR wie heeft voor de zoveelste keer in nog geen seizoen tijd de regels verandert?
Dus eigenlijk moeten de fabrikanten nu een band gaan ontwikkelen met data die totaal niet relevant meer zijn.
En als het wel degelijk zo is wat Martin Brundle gezegd heeft over Bridgestone dan is dit naar mijn inziens een verborgen vorm van competitievervalsing hé.
Want de wetten en regels van de Fia zijn dan NIET nageleefd.
Testbeperking, maar door een dochterbedrijf die testen te laten uitvoeren wordt deze regel wel mooi omzeild.
Wat betreft de vergadering van de teams, naar mijn inziens is dat wel goed.
Als de fia geen degelijke en veilige oplossinge vindt, of afslaat als er wel veilige zijn, dan is het niet meer als juist dat de teams het heft in eigen handen nemen.
Voor de FIA telt naar mijn mening enkel de centjes dat in hun portefieulle komen, veilgiheid is niet van belang.
Dat merk je wel aan de voorstellen dat zij deden.
Dus volgens mij 2 schuldigen:

ten eerste: Michelin die met een te zwakke band is afgekomen

ten tweede: de FIA, vooral zij treffen de meetste schuld voor dit rampenweekend, michelin kwam toch nog ruim op tijd af met een oplossing.
Maar dan zou de fia wel een zichtbaar machtsverlies lijden moesten ze hieraan toegeven + hoeveel centjes zouden er dan niet aan hun neus voorbij vliegen als ze zouden toegeven.

Naar mijn inziens geen, nu daarentegen.
Hier komt hoe dan ook nog een serieuze staart aan.
Hopelijk wordt er dan ook eens duchtig gesproken over de FIA en voor eens en voor altijd en deftig regelement opgesteld dat ze niet elk jaar gaan veranderen omwille van hun eigen falen.