Quote:
Originally Posted by AlesiRed27
Ik blijf er bij dat in de geest van de sport en voor het goed van de fans een betere oplossing mogelijk was, zonder competitievervalsing, zie Brazilie 2003
Ongelofelijk natte regenrace, door een concorde-agreement-regel zijn er enkel intermediates meegebracht, er was een beperking in regenbanden... Er zijn monsoon situaties die dag. FIA start de race achter safety car waardoor de baan werd opgedroogd tot het veilig is om te racen. Als FIA toen reageerde als nu zou het iets geweest zijn van (en nu volgt fantasie) "De FIA betreurt dat de bandenfabrikanten geen adequate banden voor deze race hebben meegebracht, we stellen voor dat jullie trager rijden in de natte zones"
|
Vind ik geen vergelijkbare situatie... Toen hadden zowel Bridgestone als Michelin geen gepast rubber voor de conditie (door de regel dat er maar één type regenband per race mocht zijn, een regel die door de FIA én alle teams was goedgekeurd)... Dus die oplossing was te rechtvaardigen in Brazilië net zoals ze aanvaardbaar zou zijn geweest als ook Bridgestone geen goeie band voor Indianapolis had. Maar die hadden ze wel, dus waarom moeten de mensen die hun huiswerk wel goed doen dan gestraft worden?
Quote:
Originally Posted by kartboyke
Michelin treft in zekere zin schuld voor het fabriceren van een slechte band, MAAR wie heeft voor de zoveelste keer in nog geen seizoen tijd de regels verandert?
Dus eigenlijk moeten de fabrikanten nu een band gaan ontwikkelen met data die totaal niet relevant meer zijn.
En als het wel degelijk zo is wat Martin Brundle gezegd heeft over Bridgestone dan is dit naar mijn inziens een verborgen vorm van competitievervalsing hé.
Want de wetten en regels van de Fia zijn dan NIET nageleefd.
Testbeperking, maar door een dochterbedrijf die testen te laten uitvoeren wordt deze regel wel mooi omzeild.
|
ten eerste treft Michelin ALLE schuld voor het produceren van een slechte band...
En volgens mij zijn de bandenregels al heel het seizoen hetzelfde. SPreek me tegen als het niet zo is...
En wat betreft dat testen van Firestone, dat vind ik nergens op slaan. Dus omdat Bridgestone in de F1 zit, zouden zij, of hun dochtermaatschappij, in geen enkele andere competitie meer mogen deelnemen die op hetzelfde cicuit als een F1 rijdt? Ik vind dat geen competitievervalsing, ook al omdat de condities van IRL niet te vergelijken zijn met de F1 (ook al zijn het single-seaters...)