Quote:
Originally Posted by Finish
1) Circuit veranderen is tegen het reglement. Als de Bridgestones problemen zouden gehad hebben met diezelfde banking, en de Michelins niet, dan zou er geen enkele Michelin geweest zijn die oogluikend een circuitverandering had toegelaten. Wees daar maar héél zeker van.
|
Het reglement wordt constant gewijzigd. Dat hadden ze nu ook kunnen doen in het belang van de veiligheid. Dat Michelin een mogelijke chicane zou tegenhouden als Bridgestone problemen had zullen we nooit weten.
Quote:
2) Een circuitverandering had waarschijnlijk nadeel opgebracht aan de Bridgestone-teams, die met het juiste pakket en de juiste afstelling naar het reglementaire circuit waren afgezakt en nu plotsklaps de afstelling van de wagen moesten veranderen op een voor hen onbekende plaats. Honderdsten van een seconde speelden mee, en die honderdsten zijn belangrijk bij 73 rondjes F1. Wat een wrang gevoel zou Bridgestone niet gehad hebben, moesten ze omwille van deze extra chicane de race aan hun neus zien voorbijgaan aan Michelins die in principe inferieur waren aan de Bridgestones. Wat een blamage: op een circuit zonder chicane wint de Bridgestone, op een circuit met chicane wint de Renault of McLaren. De keuze was hier snel gemaakt, dacht ik zo, zeker als je de aan de kant van het reglement staat. Het blijft voor mij nog altijd een zeer geloofwaardige en logische keuze.
|
Die chicane zou voor iedereen nadelig zijn want daar hebben zowel Michelin als Bridgestone geen rekening mee gehouden bij het ontwerpen van hun banden. Wat een glorieuze overwinning zou het zijn voor Bridgestone als ze toegeven aan het plaatsen van een chicane en dan nog kunnen winnen.
Jij geloofde precies niet voor 100% in de overwinningskansen van Ferrari-Bridgestone voor deze GP.
Quote:
3) De Roden hadden ongetwijfeld ook problemen gekregen aan de banden met zo'n chicane erbij: zonder de chicane zagen we gisteren al hoe de Bridgestones er na de race uitzagen: geen groeven meer, bijna slicks. Met die extra chicane krijg je waarschijnlijk het Monaco-effect bij de Renaults: gevaar verzekerd ! Waarom dan een chicane installeren, als ze toch niets zou opbrengen ? Je haalt hier in feite dé beweegreden aan waarom die chicane onrealiseerbaar was.
|
Zie punt 2, de chicane is nadelig voor iedereen. En het plaatsen van die chicane had wel degelijk iets opgeleverd, namelijk een race met 20 wagens!
En zo wordt een GP met slecht 6 wagens een thread met discussies zoals we die de voorbije jaren hebben moeten missen