Thread: 2005 Gp Usa
View Single Post
Old 20-06-2005, 13:54
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Quote:
Originally Posted by Finish
natuurlijk geloofde ik niet in de overwinningskansen: Alonso en Raikkonen strijden om de zege; hun wagens en banden waren al het hele seizoen duidelijk sneller !
Maar zo'n chicane zou idd voor iedereen nadelig zijn, waarom dan invoeren ?
Bovendien: waarom zou Ferrari, die toch al in het nadeel waren, nog een extra nadeel aannemen met die chicane ? Zo zouden ze nog extra problemen aankweken, die ze helemaal niet verdiend hadden omdat een baan zonder chicane hun beter lag....

We kunnen blijven discussiėren, denk ik. Maar daarom blijft het idd wel een leuke thread
Eventjes mijn boterhammen gaan eten, maar nu ben ik terug
Zouden de Michelins het hebben uitgehouden tot het einde van de GP als de chicane er had gelegen? Mijn gokje: nee. De slijtage op de rand van de band zou misschien wel verminderen, maar de slijtage over de volledige breedte zou door de chicane weer toenemen. Bridgestone (Ferrari) had de performancebanden thuis gelaten. Ik verwachtte dus een voordeel voor Bridgestone met een harde en degelijke band tov de zachte, snel slijtende Michelin waar ze zonder chicane 10 rondjes veilig mee konden rijden.

Die chicane zou voor iedereen nadelig zijn, klopt. En waarom zou ik die invoeren? Omdat niemand er enig voordeel uit halen. Iedereen gelijk met deze oplossing.
Waarom Ferrari de oplossing moest aannemen? Om het belang van de sport. Een race met 2 Ferrari's (Jordan en Minardi zijn geen concurrenten) is geen race. Dan ga ik wel naar de Marlboro Masters kijken.

En nu ga ik toch een beetje werken