Quote:
Originally Posted by Sennake
Een reglement wordt opgesteld door mensen. Het is niet iets hemels zoals de Bijbel of zo. Dus kan er over gediscussieerd worden en kunnen regels aangepast worden naargelang de (buitengewone) omstandigheden. De FIA doet verdorie niets anders! Onlangs nog toen ze de kwalificatiesessies van 2 naar 1 brachten. Maar als het Ferrari goed uitkomt is het ineens een document waar niet aan te tornen valt? 
|
Die kwalificatiesessies van 2 naar 1 zetten kan je ook interpreteren als 'Ferrari helpen om het beste te halen uit 1 kwalificatie'.
Onlangs nog een goeie uitspraak gelezen van Irvine: De FIA heeft vanaf 2001 constant zitten knoeien met kwalificaties en racereglementen om de F1 terug boeiend te maken. Waarom was de F1 niet boeiend ? Omdat Ferrari alles won ! Hoe komt dat ? Omdat de andere teams het lieten afweten en het pakket van Ferrari onnoemelijk sterk was.
Waarom veranderde de FIA alle regels ? Onrechtstreeks dus om Ferrari een hak te zetten en de boel terug competitief te maken.
Dat waren ongeveer Irvines woorden. En die kerel hoeft geen verantwoording meer af te leggen bij Ferrari, hé. Volgens mij heeft hij overschot van gelijk, maar menig anti-ferrarist (nuja, anti-schumacherist) zal altijd Ferrari en de FIA hand in hand zien gaan: Ecclestone en Bernie, het perfecte koppel.
't Is allemaal politiek geworden, politiek die af en toe eens een race-weekend kan overschaduwen. Maar beste mensen, geef toe: dit seizoen kenden we een échte revival van de sport: spannende races, meerdere teams in de running en de jonge honden die met mekaar vechten. Laten we ons niet te hard focussen op de kater van de voorbije GP, en uitkijken naar een spannend gevecht in Frankrijk.
Ik heb enkel nog een wrang gevoel bij die 18P die Ferrari binnenhaalde. Ik hoop daarom dat mocht Ferrari ooit nog het WK winnen, ze meer als 18punten voorsprong hebben op hun concurrenten. Anders vind ik het toch maar een janboel.