Thread: Le Mans '05
View Single Post
Old 20-06-2005, 17:52
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular

@ fish88.

Het kan ook? Nee, het is zo. Hij heet Jeroen Van der Ploeg.

Ik heb zaterdag met Jeroen vanuit Hilversum Le Mans gedaan en de job samen is meegevallen. Jeroen heeft in de jaren '80 een F3-team gerund, hij heeft enorm veel contacten, is een Nascar-crack, heeft technische bagage, enzovoort.

Gisteravond kreeg ik voor de tweede keer de Champ Cars op mijn brood. Ik kan zelf zeer goed inschatten wanneer het goed of fout zit. En gisteravond zat het goed fout, geef ik toe. Eén van mijn offdays tijdens een live-uitzending waarin ik enkel het beeld op mijn TV-monitor had. De live-timing via Race Director bleek in de studio niet te werken en dan is het haast onmogelijk om een degelijke job te leveren. Die live-timing en die andere info via Race Director is onontbeerlijk, zoniet zwem je de "blindenslag".

Voorts is Champ Cars niet mijn specialiteit, wel die van Bert Devies, maar hij zat in Le Mans. Vandaar dat ik inviel en struikelde.

Laten we ook wel meteen maar toegeven dat die Champ Cars tegenwoordig een redelijk dooie mus is. Daar is niks meer aan te zien, het was een sof in Milwaukee, in Portland was het nog erger, met bovendien een regisseur die ook niet meer wist wat nu in beeld te brengen. Er was één inhaalmaneuver, dat van Bourdais op Tracy en dat was het. Voorts ellenlange shots van de leider, de 2de, de 3de, gedurende bijna 2 uur koers. Ik wens het geen enkele commentator toe.