Quote:
Originally Posted by Peter Baert
Ik heb zaterdag met Jeroen vanuit Hilversum Le Mans gedaan en de job samen is meegevallen. Jeroen heeft in de jaren '80 een F3-team gerund, hij heeft enorm veel contacten, is een Nascar-crack, heeft technische bagage, enzovoort.
|
Peter, met alle respect voor Jeroen, maar jouw commentaar was stukken beter, to the point, en (blijkbaar) een pak beter voorbereid dan Jeroens commentaar (die misschien hoopte te kunnen terugvallen op zijn jarenlange ervaring?)
Wat me echter stoorde was de manier waarop hij jou telkens in de rede viel, zelfs wanneer hij jou het woord gaf. En dan de bal nog misslaan ook! Ik herinner me bv de passage van de Legends, toen er over Phil Hill gesproken werd. Jij begon erover en hij viel meteen in : "ja, Phil Hill, die werd in de jaren zestig nog wereldkampioen F1 met Honda!"
Ramp! Elke F1-fan weet dat Hill wereldkampioen werd met Ferrari en dat Honda zelfs nooit wereldkampioen geweest is (als eigen merk dan). En de enige piloot die van Ferrari ooit overstapte naar Honda was trouwens niet Hill maar Surtees. Zo'n zaken zijn toch onvergeeflijk als commentaar... Zondag hoor ik hem ook zeggen dat Kristensen voor de 8e keer Le Mans gaat winnen. Op dat moment moest hij dus nog wel voor de 7e keer winnen... En zo ging het maar door! Dan mag hij nog Le Mans meegemaakt hebben sinds 1969, zoiets doet de rechtgeaarde fan zijn haar recht omhoog staan hoor
Nogmaals, alle respect voor het werk van alle commentatoren, maar de pluim op de hoed gaat deze keer toch echt wel naar jou, en ik moet dan ook toegeven dat ik zondagmorgen ontgoocheld was toen ik vaststelde dat jij er niet meer bij was...