Thread: 2005 Gp Usa
View Single Post
Old 22-06-2005, 00:11
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally Posted by Mark
Idd, als de fabrikanten hun powerplay gaan uitbuiten dan slikken Max, Bernie en Ferrari wel. Money rules!

O ja, we kunnen het ontslag van Max in gang zetten
Wel dit is nu net wat in mijn ogen niet mag gebeuren ... Door een totale afscheuring te krijgen van een reeks automobielfabrikanten die hun eigen speeltuintje gaan oprichten komen we in een soort situatie waar eigenlijk niemand nog de baas is.
Dat is een slechte zaak ... Kijk naar om het even welke sport in de wereld ... OVERAL is er een overkoepelende onafhankelijke organisatie die erover waakt dat er regels zijn ... en die regels worden toegepast ... Ook al gaan die lijnrecht in tegen het belang van een reeks deelnemers.

Net die organisaties zorgen ervoor dat competities op een faire en transparante manier plaatsvinden.

In heel het GPWC verhaal vind je van zo een overkoepelende organisatie nergens iets terug ... Het wordt maw een allegaartje waar van een concrete regelstructuur niets te vinden is.

-------------------------------

Pas op ... Van mij moet alles niet in regels gegoten zijn .... Maar dan heb je te maken met entertainment. Dat is nu net het kruispunt waar de autosport en de formule 1 in het bijzonder opstaat:

Ofwel wordt er gekozen voor ENTERTAINMENT.... Dan spreken we over autosport ... en dan gaat de formule 1 (de GPWC versie) thuishoren in het rijtje van:
- Kartingevenement in Paris Bercy
- Monster Trucks in het Sportpaleis
- en zulke zaken meer

Ofwel is er wel een duidelijke set regels die bindend zijn ... en dan hoort het thuis in de categorie SPORT.

---------------

Als binnen 2 weken bij de start van de Tour de France blijkt dat Lance Armstrong, J.Ullrich, Vinokourov, Pettachi, McEwen en Boonen samen met het halve peleton doping hebben gebruikt ... Dan mogen die in een sport die zichzelf respecteert niet starten. Dat dan een Mr Nobody de Tour de France zou winnen is dan oververdiend ... Hij is dan de beste van al diegenen die de regels respecteren.
Natuurlijk is zoiets voor een organisatie als de Tour de France en het wielrennen een DRAMA ... Toch mag er dan niet gezegd worden van ... We zien het zo maar door de vingers ... zodat ze mogen starten ... Anders zijn toeschouwers en sponsors niet tevreden

-------------------------------

Uit vele reacties die ik hier heb gelezen blijkt in mijn ogen dat voor velen de grens tussen sport en entertainment vervaagt.

Het is ideaal als sport hand in hand kan gaan met entertainment. Maar sport mag niet het slaafje worden van de entertainment industrie.