Thread: 2005 Gp Usa
View Single Post
Old 22-06-2005, 21:07
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

Als buitenstaander, want de F1 interesseert mij geen moer meer - ik wil namelijk spektakel zien en geen treintje rijden waarbij een artificiele interventie (pit stops) moet zorgen voor een plaatswissel - stel ik vast dat de ganse discussie zich resumeert tot pro of contra Ferrari fans.
Voor de Pro's heeft de FIA volgens de regels gehandeld en is Michelin de grote boosdoener. Voor de contra's is Max de doodgraver.
Zoals reeds gezegd: de volgende weken worden kapitaal voor de machtsstrijd (en het woord kapitaal is hier bijzonder op zijn plaats want het wordt een strijd om het kapitaal) tussen het ene blok: FIA, Bernie en Ferrari en de anderen.
Sterk punt voor de "anderen" is dat Sauber met BMW motoren gaat rijden; dus opnieuw een team vastgeankerd bij de "afvalligen".
Wie, zoals één van de vorige intervenanten sport en entertainment in de F1 nog wil scheiden is, me dunkt, toch wel naief. F1 heeft totaal NIETS meer met sport te maken.
Tot slot: de Michelin aandelen op de beurs hebben merkwaardig genoeg zeer goed stand gehouden. Nu nog een beetje de "security first" uitspelen en Michelin wordt nog de grote winnaar van laatste F1 in de USA onder het management van Max en Bernie.
Reply With Quote