Onbegrijpelijk dat een statement van Michelin door sommigen zomaar voor waar wordt aangenomen zonder eens verder te kijken dan hun neus lang is.
Blijkbaar was Michelin niet op de hoogte van de problemen met het wegdek in Indianapolis, de rest van de wereld wel! Wel erg slordig naar mijn mening.
Verschillende persberichten van april en mei spreken van de problemen die er geweest zijn met het asfalt (zie o.a.:
http://www.joliet.com/joliet/raceway.../j17indy.html).
Dat had Michelin toch ook kunnen weten.
Quote:
Back in early April, Firestone’s first IRL test at the newly “diamond-grinded” IMS track was halted after the company perceived an "uneven" wear rate provoked by the new surface. The company's tires eventually performed fuss-free throughout the month of May.
|
Hier wordt geinsinueerd dat de problemen zijn opgelost met andere banden, maar hier wordt de waarheid geweld aangedaan.
De problemen werd voornamelijk opgelost door een nieuwe behandeling van het wegdek.
De kern van de zaak zit gewoon in de 2e soort band die Michelin bij zich mocht hebben.
De 2e soort band die bedoeld is als verzekering tegen de mogelijkheid dat de 1e band niet geschikt is voor een volledige race, maar die het absoluut WEL een volledige race moeten kunnen volhouden.
Maar in hun persbericht spreekt Michelin daar niet over.
Ik ben eens benieuwd met wat voor verhaal Michelin na Turkije op de proppen komt, want ik geloof niet dat ze daar al hebben kunnen testen....
Wordt het daar dan weer zo'n farce als in de USA?