Of het een terechte en welgemeende beslissing is valt nog maar te bezien. Michelin tracht in de eerste plaats hun geschonden blazoentje smetteloos weer op te poetsen, en dat is hun uiteraard enkele centjes waard. Het is duidelijk dat hun marketingafdeling nu extra lange dagen klopt om dat doel gecommuniceerd te krijgen. Het zaakje mooi verpakken als een geste naar de fans houdt ook die partij rustig, maar geloof me vrij, dat is niet meteen waar ze bij Michelin wakker van liggen. Dat ze bovendien een brief van hun grote baas, een persoon met de familienaam "Michelin", gericht aan Max and Friends bewust aan de pers laten uitlekken is gewoon een deel van het spel. In die brief halen ze en passant nog even zwaar uit naar de stugheid van de FIA ivm alternatieve oplossingen, maar ze gaan wel lustig voorbij aan het feit dat de oorsprong van de hele farce bij henzelf ligt, nl. Michelin bleek niet in staat met de juiste band in het Amerikaans Theater te verschijnen.
Blijkbaar is iedereen al lang vergeten dat in de jaren 70 en 80 de banden van Good Year en Firestone normaal gesproken een ganse race meekonden. Met de huidige stand der techniek zou dat dus zeker mogelijk moeten zijn.
|