View Single Post
  #21  
Old 29-06-2005, 19:55
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Zoals verwacht werd Team Bijvelds Sport gedurende de hele wedstrijd met argusogen in de gaten gehouden. De technische commissie nam uitgebreid de tijd om tijdens de keuring voor de start de Evo tot in de puntjes te controleren. Na een uur zat er voor de keurmeesters niets anders op dan de Evo op alle punten goed te keuren. Tijdens de rally zelf werd de equipe op de verbindingsroute achtervolgd door vier motoren van de organisatie en door enkele teams. Op de services was continu iemand van de TC aanwezig om te bevestigen dat er niets aan de auto gebeurde wat niet door de beugel kon. Na de finish volgde tenslotte dé eindkeuring. Terwijl de andere teams binnen een half uur konden vertrekken werd de Evo onderworpen aan een wel zeer grondige inspectie. Het kostte de technische commissie en de FIA-observers maar liefst 3,5 uur om vast te stellen dat de Lancer echt 100 procent conform reglement en homologatie is. Een kleine greep uit de nakeuring: de sporing is opgemeten; de stabilisatorstangen, markeringen en loden zijn gecontroleerd; de slang van de turbodrukmeter is nagelopen; het luchtfilterhuis is doorgelicht; de turbo is open geschroefd, volledig doorgelopen en nagemeten, evenals het kleppendeksel en de nokkenassen; de slag van de motor is opgemeten en de remmen zijn uitgebreid gecontroleerd. Bijvelds: 'Het is unfair dat we telkens zo worden behandeld. Ik hoop dat het nu voor eens en voor altijd duidelijk is dat onze auto volledig volgens de reglementen is opgebouwd en dat wij ook tijdens de rally niet de regels aan onze laarzen lappen. Het moet maar eens afgelopen zijn met deze heksenjacht. Ik ben in ieder geval dolblij met ons resultaat, we hebben er keihard voor gewerkt.' Dat ze hard gewerkt hebben is duidelijk: het eindresultaat is om trots op te zijn.
Bron: www.peterbijvelds.com
Reply With Quote