Thread: Vernis
View Single Post
Old 07-07-2005, 12:31
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by MFahrer
Heren,

Is dit een kwestie te weinig vernis voor de tweede laag? Is er een speciale techniek voor een tweede laag te leggen? Is er een kneepje van het vak die ik niet ken (ongetwijfeld, ik ben een rookie)? Zou ik het met een derde laag terug zo goed krijgen als met mijn eerste laag?
Hallo,

Wat er waarschijnlijk is gebeurt, is een interactie tussen de 2 vernis lagen. Dit kan door een minder goede hechting gebeuren. Maar ook doordat de vernis niet geschikt is voor het over vernissen met zichzelf. (Dat staat meestal wel ergens vermeldt).

Maar even vluchtig gekeken naar je probleem...waarschijnlijk is de tijd tussen het aanbrengen van de 2 vernis lagen te kort geweest. De vernis lijkt dan wel droog, voelt ook zo aan...maar voordat deze volledig "uitgedroogd" is, duurt meestal langer. "Uitgedroogd" bedoel ik hier...dat al het oplosmiddel van de vernis uit de vernislaag verdwenen is.

Misschien is het een tip om wat langer te wachten met het aanbrengen van de 2e / 3e laag. Niet vanavond, maar morgen of in 't weekend.

Ik kan er volledig naast zitten, omdat ik niets met modelbouw heb...maar werkzaam ben in de verfindustrie.

Groetjes
Yvonne

PS: ook vrouwen kunnen antwoorden MFahrer
Reply With Quote