Mijn impressies van een weekendje Le Mans.
Er was ongeloofelijk veel volk - ongezien veel volk
70 000 Zaterdag & 90 000 Zondag. Alle maar dan ook werkelijk alle tribunes zaten stampenvol en langs de draad makkelijk 3 tot 4 rijen dik.
De organisatie van het week-end was quasi vlekkeloos. In tegenstelling tot Zolder heb ik heel weinig tot geen rode vlaggen gezien. Het circuit ligt er goed bij en is geen halve zandbak in tegenstelling tot Zolder. Le Mans is niet echt een breed circuit te noemen, vergelijkbaar met zolder maar toch weinig of geen problemen.
Renault-Sport had er werkelijk alles aan gedaan om het een prachtig week-end voor de toeschouwers te maken. Op zaterdagmiddag een prachtige show van het Mirage-stuntteam, loopings,...Je kan het zo gek niet bedenken maar ze konden het met hun vliegers. Ook Renault F1 was present met een wervelende demo...
Op zondag trok een divisie van de Franse luchtmacht de Franse driekleur
Dank U Le Mans airport
Qua Paddock organisatie was Le Mans prachtig geregeld - itt to zolder waar je constant tussen het publiek een weg moet zien te vinden. Door simpelweg een bordje te hangen in de Paddock "Interdit au Public" en geen specifieke controle hou je het meerendeel van de toeschouwer weg van de vrachtwagens van de teams en kunnen de teams rustig werken...
En als top of the bill zaterdagavond een concert van David Halliday- ben er zelf niet geweest maar men sprak makkelijk van 20 000 man daar.
En dan nog een paar zaken om op te noemen.
-Exibitie van RenaultF1 autos van 1992-1997.
-Renault Concept cars
-Prachtige parade van Oude Renaults (veel meer dan in Zolder)
-Prachtige graffiti-tekening
-
Minpunten aan de organisatie:
De Parking / verkeerscirculatie is een dikke farce ginder.
Op de speaker gehoord dat er zaterdagmiddag al 2u file was tot aan het circuit.
De Sanitaire voorzieningen zijn een ware ramp te noemen.
3 tot 4 eetstandjes voor 90 000 man - moet ik een tekening maken...
Gratis: het eeuwige verhaal natuurlijk... Veel volk - De regio van Le Mans is een verpauperde regio met veel jeugdwerkloosheid wat natuurlijk als een rode lap op een stier werkt als je zegt 'Gratis'
De Persaccomodatie: wat een gammel ding daar. 20 € voor 24u/internet - mening journalist vond het ronduit belachelijk en voor 20u verwacht je toch een snelle connectie...Maar dan viel je wireless nog een keer of 5/6 keer per uur weg...
Ik had meer verwacht van een circuit dat de grootste race ter wereld organiseert...
Foei ACO - en z'n domme technieker Nicolas!
Rendez-Vous dit weekend in Bilbao