Hallo iedereen,
We weten allemaal wat de snelheid van de gerechtelijke molen is, maar nu begint er toch vaart in de zaak te komen. Ik heb eindelijk de wagen terug (die stond zolang bij de tuner) omdat we niet tot een overeenkomst in de minne konden komen.
Mijn ervaringen als consument met de firma Kempower te Lummen, zijn verre van goed. Het betreft hier uitgevoerde werken van Kempower op auto’s die meestal vallen onder de noemer ‘motor-tuning’. Daarom was ik graag in contact gekomen met mensen die ook gelijkaardige problemen met deze firma hebben gehad. Ik verwijs hier naar de volgende items die mogelijks in overtreding met de wet op de handelspraktijken zijn, of die de consumentenrechten schenden.
· De wettelijke vereisten van het bestek zijn niet gevolgd zijn. Voor auto’s is een bestek noodzakelijk en dient dit gevolgd te worden.
· De prijs op de factuur stemt niet overeen met de aanvankelijk overeengekomen prijs en het vooraf afgesproken budget tussen consument en tuner.
· Het niet halen van het door de tuner vooropgesteld vermogen dat de motor na de werken zou hebben.
· Overschrijdingen van de redelijke leveringstermijn van de diensten en goederen.
· Het eenzijdig beslissen van de tuner of het geleverde product of de verleende dienst overeenstemt met de overeenkomst.
· De consument te verbieden de ontbinding van de overeenkomst te vragen ingeval de tuner zijn verbintenis niet nakomt of het recht van de consument te beperken om de overeenkomst op te zeggen in het raam van zijn waarborgverplichting die niet nagekomen wordt.
· Het niet afgeven van een bestelbon wanneer de levering van een product of de verlening van een dienst uitgesteld werd en er tevens een voorschot werd betaald.
· Al dan niet dringende herstellingswerken gefactureerd tegen te hoge prijzen en van reparaties zonder de toestemming van de consument.
· Het vragen van een onredelijk staangeld zonder voorafgaandelijke overeenkomst.
Wie gelijkaardige zaken heeft meegemaakt, mag me altijd contacteren via PM. Samen staat men altijd sterker.
Groeten,
Bodi.