View Single Post
Old 17-07-2005, 10:55
IlPrincipal's Avatar
IlPrincipal IlPrincipal is offline
De Paddock Rookie

Trackdaybanden voor Porsche 911

Hallo,
IK ben al 2 jaar bezig op eran racing. Ik rijd met een 911 3,2 van 1984. Momenteel rijd ik achteraan op Bridgestone Expedia (zeer tevreden) en vooraan op Pirelli's. Die banden vooraan zijn dus op een 20-tal uur versleten. En de laatste keer in de regen ging ik constant over mijn neus wegschuiven. Ook bij het remmen op het droge heb ik gemakkelijk wiellock vooraan. Ik moet dus nieuwe voorbanden en volgend jaar ook nieuwe achterbanden kopen.
Ik heb al hier en daar gelezen dat er banden bestaan die op de openbare weg mogen gebruikt worden maar die een speciale race compound zouden hebben.
Heeft er iemand ervaring met deze banden? Waar kan je ze kopen? Zou het eventueel mogelijk zijn om al te beginnen met deze banden vooraan en daarna ook de Bridgestones te vervangen als die versleten zijn?
Ik heb momenteel vooraan 205/55/16 en achteraan 225/50/16 dit is zo voorgeschreven door Porsche. Voor Porsche is ook een N keur nodig om op de openbare weg te mogen. Ik moet nog 3 jaar naar de keuring met mijne Johny.
Alvast bedankt voor alle tips en informatie.
IlPrincipal