Mijn Impressies van een weekendje Bilbao Urban Circuit
Qua opkomst was Bilbao weer een voltreffer. Meer dan 100 000 man in totaal in
circulatie rond het circuit want je kon ook voor een groot stuk zien zonder te betalen. vb Op de Pont d'Euskalunda... en ook veel mensen waren samengestroomd in oude verlaten paddock. Het publiek is geen kennerspubliek maar een fantastisch enthousiast publiek. vb. De 2.0L op zondag -> De 2 laatste wagen van het veld die tot 5 sec trager draaien dan de rest vechten een verbeten duel uit tot uitzinnige vreugde van de
het publiek...sympa.
Organisatie deel 1: De organisatie van het circuit op zichzelf.
Ze hebben een prachtige job gedaan daar in Bilbao. Een leuk en toch wel snel circuit neergelegd op een kleine oppervlakte...
De paddock accomodatie was zeer goed te noemen. WS 3.5 hadden mooie boxen en ook de paddock van Mégane en 2.0L was voor een dergelijk circuit vrij groot te noemen. Een gezellig sfeertje en alleen met een accreditatie kon je de paddock in...
Minpunten aan het circuit waren ten eerste dat overal maar werkelijk overal een hoge draad stond wat toch wel het zicht enigsinds belemmerde. Fotografen klaagde steen en been dat er geen goede plekken waren om fotos te nemen. Ook voor de Marshals waren er in de draad oorspronkelijk geen insnijdingen waren voor hun vlaggen.
Putdeksels: Men rijdt ze gewoon uit de grond...
Organisatie deel 2: De race organisatie zelf en aanverwanten
Daar zijn toch een paar grove blunders gemaakt. Het Abadie/Kuppens/Gianniberti en de daaropvolgende zeer rare beslissing van Koersdirecteur Delettre om de race niet te stoppen...Ik snap het nog altijd niet............................
Marshals zijn niet ervaren genoeg voor dit soort races. Er waren in elke equipe mensen van Jarama & of Catalunya maar dan nog. Tot in het midden van de baan lopen en plots besluiten van terug te keren... en zo kan ik nog een paar gebeurtenissen aanhalen. Jongens Jongens ik had schrik in hun plaats.
De races zelf: Inhalen blijft moeilijk in een stratencircuit maar de World Series races mochten toch gezien worden...
Une course de merde was de 1ste Mégane Trophy race maar de tweede maakte dat ruimschoots goed...
2.0 L Persoonlijk vind ik die serie een dubbel nul. Daar gebeurt nu is werkelijk niks in.. geen inhaalbewegingen. Zeer monotone rijders.
Ammermuller n'a pas gangné waren de fotografen van Renault Sport in koor aan het zingen in de perszaal zaterdagavond. Spijtig van deklassering van Baguette dat wel.
Rendez-vous in Oschersleben
|