Quote:
Originally Posted by Sennake
Alleenheerschappijen hebben we nu al 5 jaar gehad, nu is de tijd van de spannende kampioenschappen weer aangebroken.
|
Het probleem van de overheersing van Ferrari is (wat mij betreft) niet dat er één renstal is die de beste auto neerzet en daarmee de andere teams het nakijken geeft. Juist dat er dan ook binnen dat team niet geracet wordt (lees: mag worden) is een ernstige aantasting van de F1 geweest. In het verleden hebben ook Williams en Mclaren jaren gekend waarin zij de beste auto konden neerzetten. Maar dan werd er wél gestreden tussen de beide teamgenoten. Denk maar aan de strijd tussen Lauda en Prost, Prost en Senna, Mansell en Piquet. Bij Ferrari heeft het de laatste jaren alleen gedraaid om Schumacher. Alles en iedereen moest wijken voor slechts één rijder, in plaats van beiden te laten strijden. Ik heb de contracten niet gelezen, maar we mogen er rustig vanuit gaan dat Irvine en Barrichello clausules in hun contracten hebben aangetroffen die duidelijk maakten wat hun positie was. Dat heeft mijn respect voor de renstal Ferrari gigantisch doen afnemen. Ik heb mij wel eens afgevraagd of dit hun reactie was op het noodlottige jaar 1982. Ik kan mij voorstellen dat 1982, naast droefenis, ook frustraties voor de Scuderia heeft opgeleverd. Maar om dan in reactie zo de sport te verkrachten.....?