Quote:
Originally Posted by Finish
flinke reply !
Wat ik bedoel met 'er wordt nog wel degelijk geracet': er wordt geracet met één coureur. Dus ik geef ruiterlijk en ridderlijk toe dat Schumacher de voorkeursbehandeling kreeg. Dat wil volgens mij nog niet zeggen dat noch Irvine, noch Barrichello geen eerlijke kans kregen tot presteren.
(hier zou nog een hele uitleg op moeten volgen maar ik heb eventjes geen tijd....komt nog wel  )
|
Je mag nog altijd die hele uitleg schrijven

, maar toch nog even dit. Als het over racen gaat tss teammaats, dan werd er niet geracet tegen elkaar bij Ferrari ten tijde van Schumacher. Tuurlijk dat ook Barichello en Irvine geracet hebben. Uiteraard. Anders hadden de roden nooit geen 1-2's gereden he. Ze raceten wel, tegen de anderen, maar niet tegen Schumacher. En als je al per definitie weet dat je geen kans maakt, waarom zou je dan proberen? Stellen dat ze de kans kregen is onjuist - ze mochten tegen de rest racen, sure thing, maar niet tegen Schumi. Barichello heeft in de alpen ooit het weekend van zijn leven gereden, verneukt door Todt en Schumi's contractje. De beelden van de woedende fans, zal ik nooit vergeten... In vergelijking daarmee was Indy dit jaar bjna een akkefietje (in mijn zeer bescheiden opinie). En dat Irvine een losbol was die het voor het geld deed, weet ondertussen iedereen. Maar ook hij kon wel aan een stuurtje draaien.
Verder nog, en natuurlijk zijn er in iedere periode rijders geweest die op een bepaald moment de nr1 status hadden/hebben. Al dan niet afgedwongen door maturiteit, uitstraling, ambitie enz. Maar nooit over zo'n lange periode en nooit zo expliciet (lees geregeld, zelfs de commentatoren vertellen het er iedere keer bij). Hakkinen kwam naar Mclaren en ging Senna eens even aftroeven in de eerste qualificaties aan het stuur van een McLaren. Het lukte! Maar na de eerste bocht van de race wist ie al onmiddellijk hoe laat het was...

Om maar te zeggen dat, indien Schumi zijn nr1 status had "verdient" ipv contractueel te regelen, dan had het voor mij een veel grotere kampioen geweest dan dat ie nu ook nog maar ooit kan zijn.