View Single Post
Old 03-08-2005, 09:03
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

Ik heb een vraagje over ruiten kleven.

Ik ben nogal Porsche 911 gek en bij elke 911 die ik heb moet ik de ruitjes zijde per zijde in de body kleven, in plaats van de ruiten als een bakje aan het plafond van de wagen te kunnen kleven. Aangezien ik niet echt modelbouwer ben (maar stiekem toch een beetje aan het worden ben) maar eerder een slotracer die zijn bodies zo mooi mogelijk wil om op een chassis te zetten, kan ik niet met gewone lijm werken. Het moet echt zeer stevige lijm zijn en ik gebruik daar ZAP voor. Dat is zeer goede lijm, maar die laat makkelijk sporen na, zeker op doorzichtige delen. Dat is gewoon de reactie van de lijm op vinger afdrukken en zo. Het probleem is dat je die ruitjes niet makkelijk kunt vastnemen om die in de body te lijmen.

Voorlopig lijkt mij dit het beste: Een beetje lijm op een tandenstokertje en dan zeer voorzichtig langs de randjes van de ruiten de lijm aanbrengen. Ik denk er ook aan om een stukje tape op de binnenkant van de ruit te hangen dat ik daar de ruit aan kan vastnemen en dat ik zo geen afdrukken achterlaat op de ruit.

Heeft er iemand een beter idee voor mijn probleem?

Trouwens nog een vraagje: Ik ben sinds gisteren de zeer trotse eigenaar van een Porsche 935 RSR Turbo op 1/24 van Tamiya:

Ik heb er lang naar gezocht en niet weinig geld voor betaald. Voor deze twee redenen wil ik het model echt zo goed mogelijk maken. Aan de andere kant ben ik ingeschreven voor een Group 5 race op 14 augustus. Voorlopig heb ik in die klasse een BMW 320i Gr.5 die race-klaar is, maar ik zou -moest het mogelijk zijn- liever met de 935 RSR Turbo meedoen. Mijn vraag is nu... als ik deze avond de body spuit, hoe lang moet die dan minimum drogen voor ik de ruiten en decals en zo erop zet?

G.

Last edited by MFahrer; 03-08-2005 at 09:11.
Reply With Quote