Jonathan Palmer schijnt toch een ietwat bittere nasmaak te hebben overgehouden aan het audiëntie-bezoek van de Belcar op "zijn" Brands Hatch. Uit het stukje van de Autosport (04-08-05) krijg ik de indruk dat hij in de veronderstelling was dat de Belcar niet zo luidruchtig zou zijn. Ooops, wie heeft hem wijs gemaakt dat "wij" rustig zijn?
De Belcar is in ieder geval niet meer welkom op Brands Hatch volgend jaar, als het geluidsnivo blijft zoals het is.
In het stukje van Autosport komt Belcar boss Marc Martens

ook aan het woord (dacht dat die man Hoofd was van de afdeling: " onbeantwoorde c.q. te laat beantwoorde emails"

). Hij geeft aan dat de Belcar volgend jaar zeer graag wil terugkeren naar de UK, wellicht op een ander circuit. De UK blijft een goede optie voor alle betrokken partijen.
Echter het belangrijkste nieuws staat in de laatste alinea van dat stukje. De "noise issue" staat op het programma voor de grote (?) reglementswijzigingen in 2006. Dat wil nog niet zeggen dat ze gaan veranderen maar de kans is zeer zeker aanwezig. Geloof dat de organisatie reeds langer heeft aangegeven dat het geluid vaak een probleem is bij het boeken van een buitenlands reisje.
De gluidsnorm: "open pijp

" blijkt dus een remmende factor te zijn in de groei van de Belcar. Aanpassen, werkbare norm formuleren, op tijd bekendmaken en dan weer vrolijk doorgroeien met Belcar 2006.
Wat betreft een goede norm formuleren, dat ze dan ook maar vragen voor een degelijk geinstalleerde geluidsmeting op de circuits waar ze gaan rijden. Want of we nog kunnen spreken van ge-ijkte metingen met dergelijke kastjes is nog maar de vraag..........