Quote:
Für die nächstjährigen Fahrzeuge wird die Übernahme der aerodynamischen Konfiguration aus der laufenden Saison vorgeschrieben. Auch müssen alle wesentlichen Strukturteile der aktuellen DTM-Fahrzeuge für 2006 beibehalten werden. Das gilt für die aufwändigen Komponenten wie Sicherheitszelle, Crash-Strukturen und die Rahmengrundkonstruktion. Die Beschränkung der Mechaniker auf maximal sieben pro Fahrzeug beim Boxenstopp wird die Einsatzkosten ebenso senken wie die Reduzierung der neuen Reifen pro Fahrzeug und Veranstaltung von 36 auf 28. Die elektronische Steuerung an den Boxenstoppstationen wird verboten. Die Kostenreduktionen sollen zu sehr deutlichen Einsparungen im Vergleich zu 2005 führen
http://www.dtm.de/newsausgabe.de.php?id=2871
|
DTM 2006 is reeds lange tijd een zorgenkindje voor organisator ITR. Feit is dat GM/Opel heeft aangegeven niet meer als "fabriek" actief te zijn in het DTM van volgend jaar.
Over Audi doen ook de wildste verhalen de ronde. Het is bekend dat Audi bezig is met een opvolger van de beroemde R8 voor 2006. Huisteam Joest is nu nog actief in het DTM met de 2004-wagens. Redelijk succesvol overigens. Gaat Joest in 2006 van start met twee programma's? Of gaat Abt alleen verder als fabrieksteam met enkele privateers als aanvulling?
Wie het artikel leest op DTM.de zal constateren dat een 2006-wagen zo goed als identiek is aan een 2005-wagen. Daarnaast worden de "running-cost" voor een DTM-wagen aanzienlijk teruggebracht. Mijn eigenwijze conclusie uit dit verhaal van DTM en DMSB?
ITR heeft de hoop opgegeven voor een derde fabrikant in 2006. Mercedes en Audi blijven de fabrieksteams, met 8 tot 12 wagens in totaal. Door de nieuwe reglementen hoopt men dat de nodige Duitse privateers de overstap zullen maken naar DTM 2006, zodat men in totaal minimaal 18 wagens op de baan hebben........
Uw mening graag