Quote:
Originally Posted by Mark
DTM 2006 is reeds lange tijd een zorgenkindje voor organisator ITR. Feit is dat GM/Opel heeft aangegeven niet meer als "fabriek" actief te zijn in het DTM van volgend jaar.
|
Als de fabrieks Opels al niet competatief zijn dan zullen de prive wagens dat helemaal niet zijn. Kortom prive Opels zie ik helemaal niet zitten.
Quote:
Originally Posted by Mark
Over Audi doen ook de wildste verhalen de ronde. Het is bekend dat Audi bezig is met een opvolger van de beroemde R8 voor 2006. Huisteam Joest is nu nog actief in het DTM met de 2004-wagens. Redelijk succesvol overigens. Gaat Joest in 2006 van start met twee programma's? Of gaat Abt alleen verder als fabrieksteam met enkele privateers als aanvulling?
|
Ik denk (en hoop) ook dat Joest zich weer met het LMP project bezig gaat houden. DTM en LMES/Le Mans lijkt me iets teveel van het goede.
Quote:
Originally Posted by raceboy
waarom zou het niet lukken met 2 fabrikanten? Aussie V8 doet het zo al jaren. Holden en Ford worden daar zelfs hysterisch als er een derde merk durft te spreken over mogelijke deelname.
|
Inderaad
V8 Supercars is erg succesvol en ik ben al enige tijd van mening dat V8 Supercars het grote voorbeeld van DTM moeten zijn. In tegenstelling tot DTM heeft men daar praktisch alleen maar prive teams (weliswaar met fabrieksondersteuning) en veel externe sponsoren die niet verbonden zijn met een fabrikant (of zelfs de autoindustrie).
Quote:
Originally Posted by John Winter
Ja, maar daar heb je een hele andere opzet. Daar rijden eigenlijk alleen maar privéteams die de auto's van de merken kunnen kopen. Dat zou de DTM ook wel kunnen gaan doen, maar dan moeten er wel genoeg privé teams zijn, en dat zie ik niet zo snel gebeuren.
|
DTM is volgens mij populair genoeg in Duitsland dat er teams en sponsors geinteresseerd zijn.
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Ik vermoed dat Audi stiekem het zinkende schip zal verlaten. Audi Sport zal zich een stuk minder actief bemoeien met Abt. Terug naar de situatie van 2 jaar geleden (voor de officiele deelname van Audi).
|
Of Abt in het WTCC? In het STCC rijden al een paar A4's rond.
Quote:
Originally Posted by Eddy V
Klopt als een bus. Ze teren nog steeds op de naam die de DTM maakte in de goede oude tijd met de BMW M3, Sierra Cosworth en natuurlijk de Super Tourers (FIA 2L).
Een Mercedes show zonder meer.
|
Volgens mij was het STW niet zo populair.