Quote:
Originally Posted by vinnie
@NISMO bedankt voor de reactie maar nu vraag ik of je na die compound en wax nog vernis kunt zetten op je model.
Grtz VINNIE. 
|
ok, voor wat de compound betreft: Als je decals met Sol zet, laat dit 'sporen' na op de lak in de vorm kan kringetjes, daar waar de Sol gedroogd is naast de decals. Iets wat volkomen normaal is. Deze sporen kan je zeer makkelijk verwijderen met de Tamiya Compound. De decals zullen er niet door aangetast worden, zelfs integendeel. Ze zullen zelfs iets feller van kleur worden. Maar opgepast! De decals móeten wel perfect geplaatst zijn. Als er ergens nog bubbeltjes onderzitten, zal je ze beschadigen. Bij het reinigen met de compound is slechts een kleine druk met de vinger noodzakelijk.
Als je dit allemaal gedaan hebt, is het perfect veilig om met de Gunze vernis je model te vernissen. Sennake heeft dit al herhaaldelijk en zonder problemen gedaan. Maar, eerst 2 nevellagen leggen. Als je een te dikke laag in het begin legt, zal deze zonder meer een weg zoeken en de decals wellicht op de een of andere manier 'attacqueren'.
Voor wat de wax betreft: noch Sennake, noch ik hebben dit al getest. (het staat wel nog op mijn 'test programma', dus veel zinnigs kunnen we er op dit moment nog niet over zeggen.
Er zijn eigenlijk 2 manieren. Vernissen na de decals of niet. Als je vernist, beprek je tot de reiniging met compound en gebruik de wax niet. Als je niet vernist - zoals ik met de Corolla nu - reinig met Compound en werk af met wax. De decals worden er niet alleen een beetje voller in kleur van, ze zullen ook - door de wax - mooi blinken.
Is dat een antwoord op de vraag?