Quote:
Originally Posted by Huudo
Tot 10 tellen? Heb je ervanaf moeten trekken dan? Alles hangt af van de temp van het water enz. Het ideale moment is wanneer de decals net beginnen te lossen. De lijm die er op het decalblad zit, moet er immers meevanaf komen.
|
Haha, neej, heb het er niet vanaf moeten trekken hoor, gewoon lichtjes schuiven zoals ik altijd bij tamiya (zonder problemen) deed. Ook de temperatuur was goed, maar het was geen leidingwater zoals bij ons, maar bergwater. Is altijd speciaal want na twee weken wassen in dat water ben ik mijn wrat op mijn voet kwijt...
Ik vermoed ondertussen dat het iets met vettigheid te maken heeft... De auto was wel in zeepsop geweest, maar niet meer na het schilderen van enkele details op het koetswerk. Meestal was ik tussendoor enkele keren mijn handen met dreft want bij warm weer zweet ik vlug. Toen heb ik het niet gedaan en was het koetswerk waarschijnlijk beetje vettig...
Nu ja, het was niet zo dat alle decals loslieten, maar gewoon enkele, vaak soms de kleinere...
Maar de tip om te wachten tot ze zelf loslaten ga ik zeker nu steeds toepassen. Was echt wel zenuwslopend want op den duur kon je nergens nog je vingers plaatsen...
Alvast dank voor de uitleg.