View Single Post
Old 22-08-2005, 15:56
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Blijkbaar hebben niet veel Paddockers deze GP gezien , te oordelen naar het gebrek aan kommentaren. De eerste helft van de race heeft mij nochtans weten te boeien, daarna was het even indommelen tot aan de eindfase met nog enkele verrassende wendingen vooraan. Een ding mag zeker gezegd, hoewel Istanbul Park het zoveelste Tilke-cicuit is, biedt het toch wel enkele inhaalmogelijkheden en uitdagingen voor de rijders (bocht 8). Zo hebben wij er als kijkers ook wat aan .
De uitslag is helaas slechts matig interessant voor het WK, liever had ik deze volgorde gehad: Kimi, Juan Pablo, Jenson, Fernando, Jarno, Giancarlo, David en Christian. Slechts een kleine wijziging, maar zoveel spannender voor de titelstrijd.
Wat mij betreft waren Kimi en Jenson de mannen van de race. Bij de Williamsen was het eerder plattekes, vooral rechts achteraan en Juan Pablo had misschien beter even geduld geoefend vooraleer zich door Tiago bruusk te laten pakken. Een bijna zekere tweede plaats heeft hij daardoor via een wijde boog aan Fernando geschonken (de enige glimlacher op het podium). Wat me ook opviel was de bijwijlen rijdende chicane genaamd Michael Schumacher, ik ben er nog niet helemaal uit of hij nu wel of niet aan de basis ligt van de aanrijding met Webber. Dat geeft meteen twee topteams die ondermaats presteren.
Reply With Quote