Thread: Bloedarmoede ?
View Single Post
Old 01-09-2005, 08:30
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Ik heb nu weinig tijd, dus mijn reactie zal niet bijzonder coherent zijn en misschien zelfs helemaal niet ter zake doen.

Dat er nu minder interesse is voor F1 snap ik niet goed. De MS-heerschappij is net doorbroken en van wat ik gezien heb, waren de races dit jaar eigenlijk nog best te pruimen. Het kampioenschap voor de rijders is waarschijnlijk al beslist, maar dat van de constructeurs blijft spannend. Uitgezonderd 2003 is dit het beste kampioenschap sinds ettelijke jaren, wat mij betreft. Er wordt ook nog gestreden om de podiumplaatsen en, eerlijk gezegd, ik bekijk met enig leedvermaak de neergang van Ferrari (maar die zullen wel terugkomen vermoed ik).

Zelf post ik hier nauwelijks nog iets omdat ik gewoon andere interesses heb, nauwelijks tijd om wat dan ook nog te volgen van autosport en mijn kennis ook compleet verwaterd is. Ik wist tot voor een of twee GP's niet eens dat de Jordan met een Toyota-motor uitgerust is.

Net nadat ik m'n bericht gepost had, kreeg ik ineens het idee dat ik veel vroeger nog eens iets gelijkaardigs had gepost, in de periode dat ik hier heel wat actiever was. Ik wil hier eigenlijk gewoon m'n bezorgdheid over dit forum en bij uitbreiding de vzw uiten.

Over de vzw "gesproken" trouwens, ik krijg het onbehaaglijke gevoel dat men de ambities (serieus) moet bijstellen. Zeker nu ook iemand als Sennake (en hij is, denk ik, niet de eerste) zich ook met andere zaken als het beheer bezighoudt. Ik verwijt hem (en anderen ?) helemaal niets, het is gewoon een vaststelling. De algemene ledenvergadering heeft bij sommigen toch de ogen moeten openen. We zijn nu een aantal maanden verder en misschien heeft men de situatie kunnen evalueren en ombuigen, misschien ook niet. Ik heb geen inzicht in de interne keuken.

Dat het modelbouwgedeelte floreert, kan ik alleen maar toejuichen, maar ergens vind ik het vreemd dat dit zowat het best marcherende subforum is op iets wat oorspronkelijk een autosportforum moet zijn. En deze evolutie is al een heel stuk langer bezig dan vanaf de zomervakantie. Tijdens de voorbije winter viel het me ook al op.

Voilą, dat is het zowat voorlopig. Nogmaals, ik viseer hier niemand in het bijzonder, ik wou gewoon een trend aankaarten die ik aanvoel. Ik heb helemaal geen zicht op andere Nederlandstalige autosportforums, dus ik weet niet hoe het daar aan toe gaat, maar ik vermoed dat er vele (voormalige) leden van hier tegenwoordig eerder daar dan op de paddock te vinden zijn.

Tot daar een paar losse gedachten en reacties die me te binnen sprongen.