Ik heb getwijfeld of ik zou reageren, maar toch doe ik het maar.
Mario heeft een punt. Het gaat het laatste jaar niet goed met het forum, daarvoor waren reeds enkele "dipjes", nu is het echter meer en meer fout aan het gaan.
Toen ik hier een dikke 4 jaar geleden via Sennake binnenduikelde en enkele maanden later me ook registreerde als "user" zwierven er een 15 tal autosportgekke mensen rond. Van alle slag en van alle aard, maar al bij al een soort van vriendenkring.
Ik heb hier ook veel geleerd en veel mensen leren kennen via het forum. Die stappen geven me nu ook andere kansen!
Maar die "bende" is intussen zowat geheel uit elkaar gevallen of je ziet je amper nog.
Mensen als Werner, Alian, Pascal, Sennake, Airco...noem maar op, om allerlei redenen is hun aandacht verslapt.
Andere mensen zijn hier (om wat voor reden dan ook gewoon verdwenen, soms met harde woorden. Of dat terecht of onterecht is doet niet terzake)
Het gevolg van het succes van de eerste jaren is een pakket van ruim 100 bezoekers; echter, en begrijp me niet verkeerd, hierbij zijn er ook vele "wood-be" geïnteresseerden verschenen.
De meeste van de nieuwelingen komen af met goede intenties en goede moed, maar enkele hopen alleen op wat aandacht en wat schenenstampen.
Het forum is een ideale plek om te gaan rommellen in de beerput ; je kan nog steeds vrij anoniem je ding doen....
Daarnaast hebben enkele anciens jammer genoeg een hoge hoed opgezet wat hun personaliteit ook niet ten goede komt en me soms echt verbaasd. Het zijn tenslotte dien mensen die hier de zaak mee opgang hebben getrokken.
Waarom allemaal? Ik weet het niet. Soms botsen personen met elkaar, da's jammer, maar botsingen geven kreukels en die kan je uitblutsen. Dus al bij al mag je zoiets niet overroepen. Er moet dus een andere reden zijn.
Vakantie en minder interesse in een tak van de autosport zijn ook geen excuus.
IK denk dat het gewoon verder te zoeken is, mss zelfs op bestuurniveau? Geen kritiek op het bestuur hier, maar het is frappant dat er zich steeds meer en meer vervreemding voordoet. Kan daar op beleidsniveau dan niks aan worden gedaan?
Als ik zie dat de karting van morgen "amper" 15 karters trekt, een jaar of drie geleden hadden dat er 50 geweest terwijl er toen amper 40 man was geregistreerd. Hoe kan zoiets? Ik weet het begot niet.
In plaats van technische discussies over die of gene auto of rijdersstijl gaat men tegenwordig liever de persoonlijke toer op en wordt die of gene rijder, teamchef journalist of wat dan ook onder de hamer gelegd.
Het is eigenlijk niet normaal dat je telkens opnieuw in de aanval gaat omdat die of gene je nu niet echt ligt. En dat is hier net aan het gebeuren.
"Het is toch zo leuk om mensen te jennen" is dan het motto.
Wel al die zaken dragen er niet toe bij dat mensen zich hier goed voelen.
Wat doe je eraan? Wel begin met het stoppen van aanvallen en laat nu eens die vetes achterwege. Start gewoon opnieuw met het huidige en ga van daaruit verder.
Het bestuur kan ik enkel adviseren zich eens grondig te bezinnen over het wel en wee van het Forum. Desnoods moeten de doelstellingen worden gewijzigd en wordt het een "gewoon" modelbouwforum. Maar zoals het nu loopt vrees ik voor een totale ondergang. Wat mij betreft hoeft het niet. Het zou een slag zijn voor de oprichters en aanzetters van het eerste uur.
Ik weet het, ik breng geen oplossing aan, maar ik heb er ook geen. Anderzijds is het geven van kritiek ook interessant. Uit kritiek kan je lessen trekken en daaruit kan je weer op bouwen. Aanzie dit dus als een basis voor een verdere opbouw (of heropbouw)
Patrick
Last edited by fordje; 01-09-2005 at 20:57.
|