Quote:
Originally Posted by fordje
Ik heb getwijfeld of ik zou reageren, enz..
|
Ik zie me zeker niet als ancien, want na 4 of 5 jaar al van anciens spreken... anyway, wat ik nog wilde toevoegen. Ik zie er hier enkelen steen en been klagen, maar als je als bestuur (toen ik er nog deel van uit maakte - heel eventjes, maar zat er niet op mijn plaats, maar bon, ervaring in het runnen van een vzw heb ik wel) moet vaststellen dat wanneer je een algemene vergadering doet - waar tussenhaakjes ieder serieus lid "de morele verplichting heeft" om naar toe te gaan, al was het maar om steun te betuigen aan de vrijwilligers die de vzw draaiende houden - er geen kat komt opdagen, ik geloof dat enkel Mario er was die geen directe verbinding heeft met de organisatie (mods, admins), dan zakt de moed je gewoonweg in de schoenen. En kom dan aub niet zeggen dat het bestuur dit of het bestuur dat. De leden waren er gewoon NIET!! We hebben toen met een handjevol als idioten tegen elkaar de algemene vergadering gehouden.

Bovendien was de vergadering een uitgelezen kans voor de "sideliners" om mee aan het roer te komen en mee te werken aan datgene waarvan zij claimen, het niet ten onder willen te zien gaan. Er waren plaatsen vacant in het bestuur, er is een verkiezing geweest, maar... kandidaten van hun gezien? Niemand gezien.
Nog nooit zijn er op DePaddock zoveel vrijkaarten uitgedeeld als dit jaar, nog nooit was de sponsoring zo goed op orde, werd een heuse quiz opgezet, werd er een bestuursverkeizing georganiseerd, draaien de prono's weer volop en toch is het weer van dattem... steen en been klagen. Pfff, wat een gedoe weer. het is overigens in iedere vereniging hetzelfde. In het begin heel leuk. Maar altijd dezelfde die zich uit de naad werken en hun best doen, maar als het even minder gaat en de schouders moeten eronder gezet worden, zijn het steeds dezelfde mannen die de schup vasthouden maar ook steeds dezelfde die vanaf de zijlijn instructies staan te geven ipv mee aan te pakken. Als DePaddock toch zo nauw aan jullie hartje ligt, jullie allemaal opnieuw willen beginnen en nog meer van dat moois, waarom beginnen jullie er dan niet aan? Niemand heeft jullie ooit tegengehouden, of zal jullie tegenhouden, om op een constructieve manier aan de discussies deel te nemen of deze te voeden. En moest dat wel zo geweest zijn, dan zeg ik "djeez, move on".
Leed"vermakers" zijn er enkel maar als er een publiek voor is. Als ze consequent genegeerd worden, is voor hun de fun er wel snel af, en zal het snel gaan liggen. Maar ze slagen er telkens weer in om een aantal uit hun kot te krijgen - die zich er ook telkens weer aan laten vangen. Voor ieder incident moet je nog altijd met 2 zijn. Opgepast, dit vraagt een zeer intensieve vorm van moderatie (inherent aan een groot forum), waarvoor je een team van gedreven personen nodig hebt, die het met hart en ziel doen. Er zijn voorbeelden dat het wel kan, maar dan ben ik weer bij "mijn ding."
Anyway, er wordt vaak geopperd dat het 5 voor 12 is, of zelfs al na twaalven, maar als ik een dag niet op DePaddock ben geweest en kom weer kijken, moet ik toch vaststellen dat er nog altijd flink gepost wordt. Volgens mij een indicator of een forum nog leeft of niet. Bovendien ben ik het absoluut oneens met Fordje wanneer die komt vertellen dat "kritiek geven zonder een oplossing aan te bieden interessant is". Wel, het is goedkoop om dat te doen en niemand schiet er een flikker mee op. Niets is immers makkelijker dan kritiek geven zonder oplossing, dat kan iedereen. Kritiek geven met constructieve alternatieven is een paar ander mouwen en slechts voor weinigen gegeven, want het vraagt inzicht, engagement, inzet en doorzettingsvermogen.
(ik spreek me hierbij enkel uit over de periode dat ik bij DePaddock ben - 2 jaar)
En als ik naar de rally ga, draag ik ook mijn DePaddock polo of hemd. Wie nog?