Thread: Bloedarmoede ?
View Single Post
Old 02-09-2005, 02:23
Pascal Pascal is offline
A4993

Iedereen doet met het forum wat hij/zij wil. Ik lees het nog iedere dag al, post ik wat minder (al ben ik nooit een "veel poster" geweest). Sommigen gebruiken het forum om informatie op te doen. Anderen gebruiken het om te discussiëren. Noch anderen (mis-) gebruiken het om anderen in discrediet te brengen. Shame on them !!! Wel, ikzelf lees het nog steeds uit interesse en gebruikte het - alleszins in de beginfase - om mensen te leren kennen en hen dan IRL te ontmoeten. Bij de mensen die ik dus heb ontmoet zijn er heel wat vrienden overgebleven. Anderen werden kennissen en enkelen bleven niet lang mijn vriend, maar zo gaat dat nu in het leven.

De vrienden zijn quasi allen generatiegenoten en daar kan ik goed mee opschieten. We zien elkaar dan ook meerdere malen per jaar zowel op een koers als in het privé-leven. Later registreerden er zich vooral Paddockers van een jongere generatie. Niet dat ik hen niet kan zien maar ik krijg er meestal minder binding mee. Zal zowel aan mij als aan hen liggen. Het zij zo....

Ik wil hiermee enkel duidelijk maken dat het forum slechts een onderdeel is van het grotere geheel : de VZW Depaddock. Ik zie regelmatig "vreemden" lopen op het deze of gene circuit of rally of rallycross of zelfs motocross die een Paddock T-shirt -petje... dragen. Wel dat doet me deugd. De community die werd gevormd. En dat is ook Depaddock... Maar dat zien de mensen minder...

Bovendien wil ik nog eens aanstippen dat er heel wat (geregistreerde) leden via het medium Depaddock-forum zitten waar ze nu zitten. Bvb bij een team, bij een organisatie, in de media of zelfs aan het stuur... Hierbij dient aangestipt dat sommigen vergeten zijn dat ze dit bereikten via het medium Depaddock. Maarja, dat is ook het leven. Alleszins : dat zijn verwezenlijkingen waarop ik als gewezen bestuurslid fier ben. Ik begrijp natuurlijk ook dat Depaddock daardoor minder informatie of scoops (die we in het begin toch regelmatig hadden) hebben. De mensen die gebonden zijn aan een team moeten in het openbaar zwijgen over wat ze weten of mogen minder foto's posten omdat deze exclusief zijn voor het team etc... Misschien zijn we daardoor wat minder interessant. Ik zet heel duidelijk "misschien" want ik ben daar niet zeker van... Waarom niet : net zoals in de beginperiode wordt het forum namelijk gelezen door heel wat (Top)teams vooral uit Belcar maar wees maar zeker ook uit andere interessante competities. Niet alleen gelezen maar ook gepost... Het bewijs is de posts die piloten en teams in eigen (nick) naam doen. Een heel belangrijk bewijs is bvb wat een teamlid van GLPK uit de doeken deed, ivm de diskwalificatie van de Corvette in de afgelopen 24 uur van Spa.

Nu moeten we ook duidelijk zijn ( en daar moet ik geen tekeningetje bij maken) dat het succes van Depaddock bij enkele mensen de ogen deden opengaan. Met goede bedoelingen wilden ze ons aan zich binden. Depaddock heeft echter altijd een eigenwijze koers gevaren en heeft daar, ook tot op heden, geen slechte zaak mee gedaan. Het moest namelijk een hobby blijven en in de voorstellen die Depaddock kreeg werden er dikwijls hoge eisen gesteld waaraan de bestuursleden, met de beste wil van de wereld niet konden ingaan.

Aan de andere kant durf ik ook te zeggen dat er wat mensen, met minder goede bedoelingen, hebben getracht in het bestuur te komen of getracht hebben Depaddock aan zich te binden. Omdat het bestuur meestal voldoende mensenkennis had en soms ook beschikten over "inside-information" hebben ze dit niet toegelaten. Daarom zijn ze nu wie ze zijn... Maar dit "vechten" tegen het behoud van succes en vooral tegen de afgunstigen is zo tijdrovend en vermoeiend dat je minder tijd in het dagelijks beheer kan steken. En dan moet je nog weten dat deze afgunstigen, onterecht, de naam van Depaddock in het openbaar gingen besmeuren. Al moet ik zeggen dat er de laatste tijd wat minder strijd moet geleverd worden, heb ik zo de indruk.

Maar nog over het forum. Over stats zullen de bestuursleden meer weten dan ikzelf. En oh ja, met stats kan je alles bewijzen. Dat is zeker. Neen ik wil nog enkele echte "forumzaken" aanhalen. Zowel de prono's als de online-quiz lopen als een treintje. De Photo Award had meer dan 100 inschrijvingen, weliswaar via mail, maar toch. Dus toch allemaal niet slecht hé... En dat er andere media zijn opgestaan. Iedereen is vrij om te gaan en te staan waar ze willen. Ik zal een fiere Paddocker blijven. Zowel op het forum als ernaast...

Als je dan eens bekijkt welke voordelen Depaddock aan zijn leden (en soms ook aan niet leden) biedt, kan je toch niet zeggen dat Depaddock slecht bezig is. De vele vrijkaarten van 3 tot 30 €, de vele kortingen, zelfs gratis deelname aan sommige evenementen. De prijzen die telkens worden weggeschonken aan de winnaars van de prono's of quiz...

Dat de vrijkaarten dikwijls geen succes hebben is onbegrijpelijk maar daarvoor kan je het forum of de VZW toch niet aansprakelijk stellen. Dat is gewoon een gebrek aan interesse bij de posters.

Neem nu de karting van zaterdag : 10 € korting en 3 consumpties is ongeveer de waarde van een lidmaatschap. OK, je moet ook nog wat vrienden hebben op de karting want anders is het niet leuk meer.

Bij het bezoek aan de motorshow van Essen kreeg je, als lid, je transport quasi gratis en bovendien een korting op je ticket. Quasi geen respons... Misschien nu al oproepen voor de komende editie : Depaddock gaat steevast de eerste maandag na de opening van de beurs... (Hopelijk gaat de VZW volgende editie weer of anders zit ik hier onzin te verkondigen)

Kans op meerdere kaarten van 15, 20 of zelfs 30 € als je weet dat het lidgeld 15 € is. En dan moeten vaststellen dat je de kaarten niet aan de man krijgt. Wie is daarvoor verantwoordelijk ? Depaddock of de gebruikers ???

Een VZW runnen : niet gemakkelijk mannen...

Maar ik zou tenslotte iedereen willen oproepen om een kleine inspanning te doen om wat oplossingen (want de meesten vinden dat die nodig zijn) te formuleren. Zowel uzelf als het forum kunnen er enkel beter van worden. Ik weet absoluut zeker dat het bestuur werkt aan allerlei pistes om zowel van het forum als de VZW in het algemeen een aangename omgeving te maken...

C U
Reply With Quote