Een geslaagde middag. Na maanden van in-activiteit voelde ik mij een echte salon-plioot. Een koers per jaar op basis van arrive & drive is perfekt voor mij

De snelle mannen zaten algauw in de lage 32's en ik, als dikke-buiken racer, zat in de lage 35's.
Na de training en het bekijken van Pitstop uitzending was het tijd voor de kwalificaties. Bart Couwberghs gaf voor de kwalificaties nog enkele tips, ben toch tot de conclusie gekomen dat op het gebied van lijnen rijden ik nog een hoop te leren heb

In de kwalificaties zat ik al rap een seconde onder mijn vorige besttijd.......................
Neemt niet weg dat ik mijn kwalificatie perfekt heb aangepast aan mijn landgenoten in de F1. Wat dat betreft pas ik perfect binnen de Minardi-cultuur, de laatste startrij bevalt mij perfekt
Dan de start, een plaats gepakt bij de start en meteen tot de conclusie gekomen dat ik als een halve gare in het stoeltje van de kart zat. Met nog 20 minuten voor de boeg was dat geen optie. Dus pitstop en als een echte Albers weer op de baan..............ver achter de rest. Bit tussen de tanden en knallen met die kart, voor zover dat met mijn beperkte capaciteiten mogelijk is. Mijn snelstetijd in de kwalificatie kon ik nu als een "constante" rijden.......de snelste tijd ging alsnog met een halve seconde omlaag zodat ik uiteindelijk op een mid-33' uitkwam.
Toch nog twee man weten in te halen.......en de toppers keurig voorbij gelaten. Totdat de Belgische Verschuur mij voorbij ging, ditmaal Raceboy geheten

Hoe dan ook, deze situatie was onacceptabel voor mij

In de laatste ronde voor de finish floepte de rode lichten aan en Raceboy ging duidelijk van het gas af. Teken voor mij om gas bij te geven

In de laatste bocht heb ik mij weer ge-unlapped t.o.v. Raceboy. De schade viel dus mee, mijn imago heeft niet al te veel blutsen opgelopen. Kijk, in de briefing van Couwberghs kwam de regel:
''De prijzen worden aan de meet verdeeld en niet eerder" aan bod. Dat heb ik dus goed begrepen in mijn laatste ronde