Quote:
Originally Posted by Mark
Nou, een compleet nieuw team (zoals Toyota destijds) moet een borg van 24 miljoen USDollar betalen aan de FIA (ben ik hierin juist ?) .............dat geld krijgen ze wel geloof ik terug over de duur van twee jaar. Die regel is ooit ingevoerd na de blamages met Simtek, Pacific, Forti en Lola.
Nieuwe teams kunnen ook geen aanspraak maken op tv- en reisgelden. Dat schijnen geen misselijke bedragen te zijn. Minardi heeft volgend jaar aardig wat inkomsten uit tv- en reisgelden na hun puntenregen in Indianapolis.
Zal dus voor Red Bull een simpele rekensom zijn welke optie de minste miljoenen kost 
|
Inderdaad die borg is een groot struikelblok. Ik meen zelfs dat die nog groter is dan 24 miljoen (+/- 50 miljoen?). Er zijn wel plannen om deze borg af te schaffen.
Hoe zit het eigenlijk met het chassis? In het verleden (en volgens mij nu nog steeds) moest een team een eigen wagen bouwen. In '95 zijn er nog wat problemen geweest rond de Ligier (op dat moment eigendom van Briatore). Deze wagen leek verdomd veel op de Benetton. Als ik me niet vergis wil men deze regel ook afschaffen.
Van de ene kant zou ik het toejuichen als Minardi verkocht wordt aan Red Bull. Het team zal dan immers een stap vooruit kunnen zetten. Liever dat Red Bull eigenaar wordt dan 1 of andere Rus. Het jammere is dat dan opnieuw een begrip (=Minardi) zal verdwijnen uit de F1.