Thread: Bloedarmoede ?
View Single Post
Old 06-09-2005, 22:38
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Het forum is inderdaad veranderd in de afgelopen twee jaar. Een bepaalde vervlakking qua diepgang in discussies. Die diepgang is er af en toe nog.......of dat nu meer of minder is dan in het begin? Waarschijnlijk hetzelfde maar door het hoge aantal berichten per dag lijkt het alsof het minder is geworden. Althans, dat is mijn beeld daarvan. Kan best zijn dat het absoluut gezien, qua inhoudelijke discussies, minder is geworden. Dat ligt dan niet aan het forum zelf maar aan de mens zelf. Iemand de laatste twee jaar nog goede inhoudelijke TV gezien? Ik niet, de ene real-life soap na de andere......met als kers op de taart die debiele SMS-spellen.

Daarnaast is het forum qua leden in een aantal jaren compleet veranderd. Bij het begin waren het enkele tientallen liefhebbers van langs de draad die met elkaar babbelde over autosport. In de jaren erna hebben we heel wat verschillend volk voorbij zien komen. Sommigen een regelrechte aanwinst en wat ik van bepaalde anderen denk zal wel duidelijk zijn

Dat we in "aanzien" stijgen mag duidelijk zijn. Voor sommige personen zijn we een regelrechte luis in de pels. Een teken dat we toch een aanzien hebben. Als we niks zouden voorstellen dan maken die bewuste personen zich daar niet druk over. De toename van het aantal bewezen profs, dus niet de zelfbenoemde , op dit forum is daar ook een bewijs van.

We hebben zelfs subculturen binnen dit forum zien onstaan. Je hebt de quizzers en de gokkers. De jongens van Eran die met elkaar in discussie gaan. De afdeling modelbouw die een stevige groei doormaakt. De volgende generatie autosportfans die weg naar het forum heeft weten te vinden. In het begin hebben die jonge gasten weleens een antwoord paraat waarbij mijn broek op de enkels zakt...........maar ze leren vlug bij Er zijn er zelfs bij die op dit moment een beter gedrag vertonen dan enkele ouderlingen!

Culturen die naast elkaar leven. Een modelbouwer kom je niet gauw tegen op een autosport-onderwerp. Een Eran-gast blijft ook vaak in zijn eigen forum "hangen''.

Wat betreft nieuws en autosport. Op dat gebied is het idd rustiger...........wel logisch overigens. Overal kelderen de deelnemersaantallen. Minder wagens en coureurs is dus ook minder nieuws, mogelijke conflicten en discussies.

Wat me wel opvalt dat we heel veel verschillende bezoekers hebben maar dat relatief weinig mensen iets posten. Daar zou ik weleens een verkalring voor willen weten. Durft men niet? Is men ergens bang voor? Ligt het in de volksaard?

Daarnaast, het is en blijft internet. Niets zo veranderlijk als dat medium. Wat vandaag hip en vet is, dat is morgen ouderwets en zwaar passé Dus dat het forum aan dat soort modetendensen onderhevig is m.i. inherent aan het medium. Sommige zullen het voor gezien houden, anderen zullen ervoor in de plaats komen.

Wat betreft de VZW, tja daar sta ik met mijn mond vol tanden. We hebben nog nooit zoveel kunnen teruggeven aan de leden als dit jaar........echter de respons is de spreekwoordelijke nul komma bul

Ligt het aan de tijd waarin we leven? Iedereen is druk, druk, druk en gehaast. De centjes zijn ook minder voorhanden voor veel mensen. Nu nog een taboe maar de armoede stijgt met rasse schreden in de lage landen........dus minder mogelijkheden om je vrije tijd luxe in te vullen met autosport? En dus minder autosport-talk?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 06-09-2005 at 22:41.
Reply With Quote