De McLaren Juniors, met als sponsor Direxiv, gaat de opvolger worden van het "Team Dubai" dat zijn plannen nooit heeft weten te realiseren. Vandaag een leuk stukje in de Autosport over dit nieuwe plan onder leiding van Alan Jenkins (Ex-teamchef van Arrows).
Tussen de regeles door lees je dat McLaren een beetje op hete kolen zit. Ron Dennis moet nieuwe geldstromen aanboren om de nieuwe tent aan het draaien te houden. De nieuwbouw zal wel iets duurder zijn uitgevallen, West die als sponsor is weggevallen en Mercedes die het ook niet makkelijk heeft op dit moment met haar financiële problemen.
McLaren kan de volgende geldstromen gaan verwachten van de Juniors:
- Verhuur van de oude fabriek in Woking
- Consultancy en technische ondersteuning door mensen van het huidige team aan het nieuwe team
- Verkoop van de intellectuele rechten m.b.t. het chassis van McLaren. De Juniors zullen hun eigen chassis moeten bouwen. Als ze de rechten kopen van McLaren dan mogen ze zonder problemen dit chassis in licentie produceren. Op deze manier wordt het team gezien als een nieuwe constructeur........geen nieuw truukje. Sauber heeft dit in 2004 gedaan met Ferrari.
Behalve McLaren schijnt Ferrari ook met een "junior project" bezig te zijn. Uiteraard is Todt alles aan het ontkennen maar dan zal er toch iets zijn