Thread: 2005 GP België
View Single Post
Old 11-09-2005, 16:14
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Schitterende race gezien, inhaalmaneuvers, spanning, crashes, verkeerde bandenkeuzes én een gevecht om de eerste plaats. Spa-Francorchamps is kommer en kwel op alle vlakken, behalve als het op racen aankomt !

De laatste races van dit seizoen worden allemaal door McLaren gekleurd. In een mix van pech voor Raikkonen en crashes voor Montoya haalt Alonso makkelijk controlerend de WK-titel binnen. Jean-Paul ( ) zal in ieder geval nog een hartig woordje te praten hebben met Jungleboy Pizza. In feite hadden we hier wel de perfecte teamstrategie: Ferrari zou het niet beter gekund hebben: Raikkonen als eerste de pits laten induiken om zo Montoya te grazen te nemen. Gelukkig voor Ron Dennis dus geen strijd op de baan tussen beide teamgenoten.

TOP:
-Raikkonen/Montoya: Verdienden beide de overwinning. McLaren was duidelijk de snelste, betere wagen op het veld, en de strategie klopte helemaal. Grappig ook wat Raikkonen deed bij de SC: het hele veld ophouden bij de pit-ingang Je moet maar lef hebben.
-Alonso: controleert. Is ongetwijfeld volgende race de nieuwe, jongste WK ooit. Maar ergens gun ik het Kimi meer.
-Button: Zowat de enige die blijkbaar overeind bleef in de chaos van de SC en bandenwissels. Op 3 Stops naar P3, ook niet echt alledaags.
-Webber: Heeft blijkbaar wat zitten gokken met pitstops en kwam warempel op P4 uit. Toch een opsteker voor hem.
-Monteiro !!!!!!! Laat deze kerel alsjeblief in de F1 blijven, want die heeft het potentieel om te groeien. Leuk gevecht met Villeneuve.
-R. Schumacher: Het had veel meer kunnen zijn, maar Ralfke vertrok iets te snel op de droge compound. Jammer, eigenlijk, want hier had misschien een overwinning in gezeten.
-Ik wou in feite Villeneuve bij dit rijtje zetten, ware het niet dat hij op een bepaalde moment bij La Source toch wel heel gevaarlijk richting Alonsos wagen bewoog. Voor de rest toch nog enkele leuke gevechten gezien.

FLOP:
-Fisichella: Agressief in het begin, maar ietsje te agressief in de Raidillon. Fisico is snel, maar hij maakt teveel fouten. Teleurstelling van het seizoen.
-Sato: Verknalde Schumachers race. De Bridgestones waren weldegelijk competitief (Monteiro !), en Schumacher had al een tijdlang Alonso in het vizier. Maar Sato vergat even te remmen. Takuma verliest z'n pluimen. Volgend jaar: exit Sato.
-Minardi: Wat een farçe. Oke, beide voor de Jordans gekwalificeerd, maar beide ook uit de pits gestart. Heel foute keuze.
-Karthikeyan: Raakt niet meer uit de schaduw van Monteiro.
-Pizzonia: Van P7 in Monza tot noppes in Spa en anti-held van de dag toen hij JP erafknalde. -denk ik-
-In feite horen hier ook nog Massa en Trulli bij. De eerste voor de bandenkeuze (dezelfde gok als Ralf), de tweede voor de kater na een perfect race-begin. En ik klasseer hier misschien ook nog even Barrichello, die in het begin van de race op P15 rondtoerde, tien plaatsjes achter Schumacher. Gelukkig haalde Rubens nog wat puntjes binnen voor de 3de plaats in het WK.

Het moge duidelijk wezen dat Francorchamps en F1 altijd boeiende races oplevert. Nu maar hopen dat er nog een editie 2006 komt, deze keer wat beter georganiseerd misschien. En het zou me niet kunnen schelen als ze het de GP van Wallonië noemen. Ze doen maar. Het is het spektakel op de baan dat ik niet kan missen. En dat was er vandaag, lots of it !

Finish

Last edited by Finish; 11-09-2005 at 16:16.
Reply With Quote