View Single Post
Old 12-09-2005, 21:10
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Huudo
magistrale kit! en ook enkel zeer interessante details!

Wat me bij eerdere Caterhams, die ik op shows al eens zag, opviel, is dat de gordels moeilijk in een natuurlijke pose te leggen zijn. Als dit bij deze JPE ook het geval is (nog nooit gebouwd gezien) kan je misschien een truckje toepassen om de gordels "te verplichten" een vorm aan te nemen die jij wil. Hoe? Je kan aan de onderkant van de gordels fijne ijzerdraad plakken, bijv in dit geval 2 stuks, waardoor je ze achteraf zou moeten kunnen plooien in een pose die veel natuurlijker lijkt. Om de zichtbaarheid weg te werken kan je ze overschilderen in een tint die erg aanleunt bij de kleur van de grodels. Dit heb ik al enkele malen gedaan bij de gordels van rallyauto's (voor de stukken die van de zetel, naar de rolkooi 'hangen') en het ziet er dan zeker veel beter uit. Niet dat het er nu slechter uitziet, maar je kan misschien eens proberen met een stukje en zien wat het geeft. Als de eigenwillige vorm van de gordels jou zou storen tenminste.
Ik heb het euvel "bestreden" met dubbelzijdige kleefband. Op de foto's die hierboven staan is dat nog niet gebeurd omdat de stoeltjes er nog niet in stonden. Op de modelbouw-meeting kan je het resultaat zien

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote