Quote:
Originally Posted by Finish
TOP:
-Button: Zowat de enige die blijkbaar overeind bleef in de chaos van de SC en bandenwissels. Op 3 Stops naar P3, ook niet echt alledaags.
|
Amai seg, dit was toch echt wel een onverhoopt podium voor Jenson vond ik, maar content dat ik ermee was

In't begin was hem anders ni echt vooruit te branden. De start was nog ok, maar daarna ging Sato er vrij snel voorbij en die was toen ook beduidend sneller en maakte snel een groot gat met Jenson.
Tot dan aan de SC, waar ze beiden binnenkwamen en waar Jenson dus nog extra tijd verloor omdat Sato voor hem binnen kwam.
Jenson was toen al zo optimistisch om slicks te leggen, wat duidelijk nog de verkeerde keuze was, en moest dus meteen alweer binnen om intermediates te laten monteren. Gelukkig voor hem was de SC nog buiten, waardoor die extra stop hem niet overdreven veel tijd gekost heeft.
Ik dacht eerst dat zijn eerst stint zo slecht was omdat hij zwaar zou staan, ook al omdat de kwalificatie niet zo super voor hem was verlopen. Of hem nu echt zwaar stond weet ik niet, maar hij had vooral last van heel wat overstuur in't begin vd race, de afstelling werd dan tijdens de eerste stop wat gewijzigd, en dat wierp zeker zijn vruchten af.
Na die eerste stop ging Jenson echt wel heel goed ('t had mss ook iets te maken met mijn wapperend vlaggeske

). 't Was echt zalig om elke ronde opnieuw te zien hoe hij weer op zijn voorliggers was ingelopen. Webber en Barrichello leken wel bijna stil te staan. En vooral die inhaalactie op Villeuneuve: buitenom in de dubbele linkse

Dan op't einde nog met een gelukske op't podium beland, maar hij verdiende echt wel een goede klassering ook! En dat was dan meteen ook de eerste keer dat ik hem "live" op't podium heb weten finishen ...
Villeneuve zou ik zeker ook geen top noemen, hij verdiende geen punten vond ik. Heeft toch weer een paar keer laten zien waarom hij eigenlijk niet meer in F1 thuishoort. Gewoon door het flateren van anderen dat hij eigenlijk in de punten beland is.
Van Ralf heb ik toch ook ff gedacht dat hem ging winnen, hij was snel onderweg, en legde volgens mijn bevindingen de juiste banden erop. Maar dat leek dus niet zo te zijn. Maar wij stonden op de rechte lijn, net voor Les Combes. En daar moest iedereen het natte deel toch opzoeken om de banden te koelen.
Ik ben dus naar gewoonte weer het hele weekend ginder geweest, en was ondanks het weer toch weer de moeite waard. Donderdag die pitwalk gedaan in de voormiddag, maar zoveel is daar nu eigenlijk ook niet aan te zien vind ik. Daarna een weggeske gezocht en aan de F1 Paddock ingang geraakt, waar we 12 vd piloten hebben zien aankomen. Twee wilden geen handtekening geven: de Schumi en JPM had blijkbaar zijn tijd nodig voor den buggy voor te duwen :s Maar toch eentje kunnen versieren van: Raikkonen, Barrichello, Sato, Coulthard, Liuzzi, Villeneuven, Zonta, Trulli, Webber en Pizzonia. Mijn verzameling weer aardig uitgebreid

Wel spijtig dat Jenson al binnen was, had speciaal een foto afgedrukt die ik wilde laten tekenen, maarja zal voor andere keer zijn...
Vrijdag vond ik het wel leuk dat we op tribunes mochten. Zo heb ik eindelijk die F1's een volle gas door Eau Rouge zien vliegen

Maar met een gewoon toestelleke kunde daar toch maar moeilijk foto's maken, dus voor 2e sessie naar Rivage gestapt, jammer dat er geen F1's meer reden :s GP2 en de Porsches was daar anders wel de moeite om te zien.
Zaterdag eens aan dubbele linkse gaan zitten, want daar stond ook een scherm. Best ook wel indrukwekkend om die F1 wagens te zien rijden hoor. Om fototjes te maken ben ik ff helemaal tot onder gestapt, daar had ge pas een gevoel vd snelheid, nog nooit zo gehad met F1 denk, fenomenaal om ze daar loeihard te zien insturen! Zichtbaar leek het daar Sato die er als beste doorkwam telkens opnieuw. Maar ik vermoed wel dat hij met redelijk wat downforce reed. In S1 was hij zelfs trager dan de Minardi's tijdens de kwalif ...
Zondag om 5u al uit onze slaapzakken gekropen, en richting rechte lijn gestapt. Zodat we deftig zicht zouden hebben tijdens de race op zowel het scherm als de baan. Daar net voor Les Combes staat ge meestal wel goed. Met F1 dit jaar niet bepaald veel acties gezien, maar wel die Mini daar (ik dacht) 6 keer overkop zien gaan, dat was echt grellig om te zien!
een selectie van mijn foto's komt zo dadelijk in de gepaste thread te staan