Quote:
Originally Posted by A.J.
Eén van de regels bij het buiten komen van het SC bord is dat de wagens van het gas MOETEN om dan tegen matig tempo samen te komen achter de safety car. Er is overal gele vlag dan en het zou onverantwoord zijn om op racetempo door te rijden tot er aansluiting is.
Het hele sublieme voorval met Raikkonen gebeurde net in de periode dat de safety car aan de source op de baan kwam maar de kop van het veld nog in Blanchimont was. Montoya reed binnen en Kimi reed rustig met het hele peloton achter zich. Hier werd schitterend tactisch werk geleverd.
|
OK racetempo is verkeerd uitgedrukt ...
Kijk punt is dat 1 van de 2 altijd de regels heeft overtreden ...
- Ofwel rijdt Kimi de "geadviseerde snelheid" onder de pacecar
==> Dat wil zeggen dat Montoya zijn ronde heeft afgemaakt onder race-tempo om zo een kloof van 25 a 30 seconden te trekken
- Ofwel heeft Montoya zich aan de "geadviseerde snelheid" gehouden
==> En heeft kimi het veld tegen de geest van de reglementen in opgehouden ...
Ik denk dat we het erover eens zijn dat een SC niet tot doel mag hebben heel het raceverloop overhoop te gooien. Enkel de veiligheid te garanderen terwijl de baan wordt vrijgemaakt