Een typische "bangerikken" FIA oplossing, de F1-tjes mogen niet te rap kapot gaan. De teams klagen dat elke sortie te veel kost, wegens beschadiging aan de bodem door de grindbak.
Maakt een rijder een fout, moet dit "bestraft" worden. Binnenkort kan elke aap racen, er kan toch niets gebeuren.
Ok, veiligheid moet. Er is vroeger veel te veel gebeurd wat niet hoefde te gebeuren wegens slechte layout. Maar de oplossing is niet door alles te asfalteren. Wacht maar tot er eens iemand serieus afgaat, zonder remmen, op zo een asfaltstuk. Nu zie je toch al hoe hard ze in de Radillon in de bandenmuur klappen zonder grindbak. Idem Blanchimont.
Voor een schuiver is deze asfalt optimaal, voor de rest?
Eerst waren er aardwallen (70er jaren) [s**t, ben ik al zo oud

], dan kwamen de vangdraden (80er), grindbakken (90er) en nu asfalt.
De beste oplossing? Waarschijnlijk een kombinatie van eerst wat asfalt en dan grindbak.
Maar wie ben ik?