Het was weer een leuke bedoening en ik hoop ook een klein beetje leerrijk.
Na het verplichte introductienummertje, heeft Huudo zijn spuitgerief (airbrush pistool type Badger 150, compressor en spuitbussen) getoond - waaronder zijn erg kleine en luidruchtige compressor die hij owv sentimentele waarden nog steeds gebruikt.

Daarna was het de beurt aan Sennake die, net zoals Huudo, zijn airbrushpistool meehad. Gelukkig was ook Hhugo van de partij met zijn spuitcabine - thanks man! - en al snel werd er tot de praktijk overgegaan. Eerst enkele demo's grondlaag spuiten met de spuitbus. Zowel Sennake als Huudo hadden een model mee dat deze behandeling kreeg. Daarna werd getoond hoe je met een airbrushpistool kan werken. Omdat Huudo eens het gevoel van een degelijke compressor met regelventiel wilde ervaren, zette hij zich aan het werk op een diecast BMW van Sennake. Geopteerd werd er voor "Copenhagen Blue" enamel van Testors. 1 ding staat nu wel vast voor mij: een carrosserie spuit je met een druk van 1 bar. Je kan daarmee de verf heel dun in lagen opbouwen (zeker in het begin belangrijk om alle naden mooi te vullen), om dan daarna toch nog voldoende druk/hoeveelheid verf ter beschikking te hebben om het goed te laten vlotten kwa dekking dan. Ik ben er dan ook absoluut zeker van dat je met deze druk van 1 bar, een zo goed als uitgesloten risico hebt op het bekende 'appelsien-effect'. Sentiment maakt dus nu plaats voor ratio en redelijk snel ga ik mezelf een degelijke compressor cadeau doen.
Een die-cast op 1/18de is een groot geval en toen ik voor de eerste keer op mijn uurwerk keek was het weeral dik 23.00 voorbij. BeeMer gespoten door de'n Huudo (da's een primeur!

) en dus tijd om op te ruimen en in te pakken. Nog wat nagezwetst aan de'n toog en 't was weeral dik 01.00 gepasseerd eer de laatsten

naar huis keerden. Bedankt aan de bende die er bij was en hopelijk is iedereen goed thuisgeraakt!
Vergeet ik nog bijna te melden dat er heel wat afgewerkte modellen te bewonderen vielen (Sennake 11 stuks, Nismo een stuk of 6 à 7 (denk ik), Dragonfly ook nog eens zoveel, Dominique zijn Morgan 3-wheeler en het chassis van de Gullwing en ook de Werner had er eentje mee in een bijna klaar stadium - op schaal 1/87ste is dat. We mankeren allemaal een vijs - gelukkig

Ook Hhugo had de iets minder fortuinlijke Honda bij - nu weet ik ook weeral hoe racing white eruit ziet, en shit zeg dat ding zit weer vol ongelofelijke details - en de grote afwezige, wat meegebrachte en afgewerkte modellen betreft dan toch, was de'n Huudo. Maar bon, dat gemis werd dan weer ruimschoots gecompenseerd door zijne parlé, ze spitting enz.
Op de valreep nog meegeven dat "Copenhagen Blue" een zeer mooie kleur is, die de BMW mooi stond.
Zeker en vast tot de volgende! Noteer alvast 25 november 2005!!