Thread: 2005 GP Japan
View Single Post
Old 09-10-2005, 10:29
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Inderdaad, wat een zalige race hebben we gezien vandaag. Toen op een gegeven moment schumacher, alonso en kimi vlak achter elkaar zaten, toen was het echt wel op het puntje vd zetel zitten, al hebben we daar toen niet zoveel actie gezien.

Maar die inhaalmaneuvers van Alonso en Raikkonen ; dat zijn mannen met ballen aan hun lijf

Fisico reed echt wel heel verdedigend op 't einde, ok, Kimi was sneller, maar dan nog is inhalen niet zo simpel op Suzuka hoor, en zeker niet bij die verniewde chicane. Daar inhalen lijkt nu wel bijna onmogelijk geworden, dus waarom daar zo verdedigend rijden, om dan een gat open te leggen op de rechte lijn? Sja, zijn schuld.

Niet enkel omwille vd vele en mooie acties die we gezien hebben vond ik het een interessante GP, zeker ook omwillen vd tactieken toegepast door de verschillende teams. Zo kwam Button net voor halfweg de race binnen voor zijn eerste stop, en die duurde toch wel bijna 12 sec, dus ik zat al te hopen dat het zijn enige stop zou zijn, maar 20 rondjes later kwam hem toch al terug bijtaken, weg de hoop voor een overwinning dus Waarschijnlijk was er bij die eerste stop dan een klein probleempje met de tankinstallatie ofzo?

En Kimi en Schumacher maakten hun eerste stop echt pas halverwege de race, toch een tweestop strategie, klein beetje vreemd vond ik, maar bij McLaren hadden ze het tactisch toch weer goed bedacht. Bij Renault daarentegen toch niet, zeker Alonso is met de stops redelijk wat tijd verloren.

De allereerste ronde vond ik toch op zijn minst ook indrukwekkend. Echt angstaanjagend om te zien met wat voor een tempo vooral Schumacher en Alonso zich een weg door het veld zochten. En dat incident in de eerste bocht. Mij leek het toch dat beide rijders door eigen fout vd baan geraakt zijn, toch zeker Sato. En ze hebben mekaar dan gewoon geraakt omdat ze simpelweg op net dezelfde plek vd baan gingen.
En dan de klapper van Montoya, leek mij toch wel de fout van Villeneuve die zijn positie wilde verdedigen maar véél te laat het gat dichtsmeet.