View Single Post
Old 10-10-2005, 08:53
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

Eerst en vooral bedankt voor de leuke reacties... Ik had niet gedacht dat er zoveel interesse ging voor zijn omdat het toch niet specifiek met modelbouwen heeft te zien!

Hoe ik dat allemaal flik... ewel hé... zie je de pootjes zweven onderaan de metalen constructie? Das mijn eerste circuit... Petit Spa... waar je waarschijnlijk al foto's van hebt gezien. Die baan wordt volledig omhoog getrokken met een electrische winch... zo kan ik toch nog mijn auto's (en inderdaad m'n VFR) binnenzetten... De nieuwe baan wordt in tegenstelling tot Petit Spa volledig zonder scenery gebouwd. Ze wordt demonteerbaar in en gaat in delen tegen de muur kunnen gezet worden. Ik wist op voorhand dat ik de ruimte ging nodig hebben... daarom hebben m'n vrouwtje en ik zelf de plannen van ons huis getekend... en het met deze garage laten bouwen... het enige wat ontbreekt is een put... om aan auto's te werken... maar ze hadden ons dat finaal afgeraden...(is misschien irrelevante info voor de baan, maar zo kan ik toch es een beeld schetsen van het geheel).

Enfin... meer over de baan zelf... naast de uitgefreesde 'gootjes' wordt er kopertape gekleefd... die voor de stroomtoevoer zorgt. Metalen rails hebben we hier niet nodig omdat de wagens toch zonder magneten rijden. De kopertape laat zich makkelijk manipuleren en is stukken goedkoper!

Over het komen bewonderen van de werken... de grootste (en vuilste) werken zijn momenteel achter de rug... nu kan ik plaat per plaat de nagelgaatjes vullen met polifilla, ze dan nog es opschuren en op de houten balken monteren. Derna gaat de asfaltlaag (grijze verf) erop... en daarna de kopertape. Dus de werken zijn niet zo interessant om te zien denk ik... misschien is het interessanter... dat er eens kan gereden worden!

Tis toch iets hé... als je meer benzine (zelfs met zeer hoog octaangehalte) door je aderen lopen hebt dan bloed... maar dat fenomeen kennen jullie ook wel zeker?

Ik hou jullie op de hoogte!

G.

Last edited by MFahrer; 10-10-2005 at 08:57.
Reply With Quote