View Single Post
Old 15-10-2005, 14:45
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Volgende update.

Normaal gezien zou ik nu beginnen aan het in de grondverf zetten van de geprepareerde carosseriedelen, maar omdat ik denk dat het monteren van de radiators en later de motor zou kunnen interfereren met de body verkies ik in dit geval om ten minste de voornaamste motoronderdelen in submontages te testen vooraleer ik het lakwerk aanvat. Ik wil namelijk vermijden dat ik een mooi gelakt, gedecald en vernist onderdeel moet beginnen bijvijlen of zelfs bijsnijden omdat er ergens iets niet goed past...

Dus vatten we nu de zijdelingse radiators aan. Ik vermoed namelijk dat vooral de linkse koelslang niet gaat passen onder het door mij toegevoegde stukje plasticard.

Eerst worden de white metal basisonderdelen aan alle zijden vlakgeschuurd. White metal heeft het grote nadeel dat het altijd grote gietnaden vertoont, maar daar staat tegenover dat het zeer zacht is zodat het schuur- en polierwerk enorm meevalt. Ook de foto-ets inlegstukken worden ontdaan van hun bramen en ze passen perfect in de metalen radiators...

Nadat ik alle foto-ets onderdelen in hun daarvoor voorziene plaats gelijmd heb, (alle vier verschillend van vorm, dus oppassen!) zien de radiators er als volgt uit :

Vervolgens worden ook de verstevigingsarmen aan de radiators bevestigd. Hieraan zal later ook het beschermingsgaas bevestigd worden.

Nadat ik de body gepast heb op het chassis met radiators erop gemonteerd, wordt mijn vermoeden bevestigd : er moet een stukje tussenuit gevijld worden.

Na deze operatie sluit de body weer mooi aan op het chassis.

Bij het dryfitten van de side-pods stel ik vast dat de linkse ook niet op zijn plaats wil liggen omdat dezelfde koelslang nu ook tegen de onderkant van de side-pod drukt. Hierdoor staat de naad tussen het centrale body-deel en de side-pod een beetje open.

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 30-09-2010 at 18:53.
Reply With Quote