View Single Post
  #1  
Old 17-10-2005, 23:05
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Tijd voor seizoen 2006 !

Pfff. F1 is ondertussen weeral 2 dagen voorbij. Dat nieuwe seizoen laat weer lang op zich wachten ! En dat seizoen wordt serieus spannend. Genoeg vragen die moeten beantwoord worden.
Seizoen 2006 in twaalf puntjes:

1. Massa komt naar Ferrari. Wordt hij net als Rubens nummerke twee, of kan hij de gepensioneerde Schumacher makkelijk aan ? Krijgen beide coureurs binnen Ferrari een zelfde behandeling, of blijft men de wagen met startnummer 5 (geleden van '97 dat Schumacher met zo'n laag nummer reed !) voortrekken ?

2. Barrichello trekt naar Honda. Rubens had bij Jordan en Stewart duidelijk het voortouw, maar nu krijgt hij kopman Button naast zich, iemand die in het team gebeiteld zit. Direct presteren is de boodschap voor Barri.

3. Heidfeld - Villeneuve bij het nieuwe BMW-team. Het is nog maar de vraag of we daadwerkelijk Jacques terugzien, maar Heidfeld heeft duidelijk gemaakt dat hij meer dan ooit thuishoort in een F1-team en overduidelijk in staat is de functie van kopman te hebben. Weinig blabla, maar meer actie op de tarmac. En voor Villeneuve: kan deze ex-WK na z'n blunderjaar bij Sauber nog wat proberen ?

4. De overstap van bepaalde teams naar Bridgestone (Williams, Toyota, Midland, Red Bull, Squadra Torro Rosso(?) en Ferrari) gaan volgend seizoen met Bridgestones rondrijden. Da's de helft van het veld. Ferrari kan terug op rekenen op bandendata, en Michelin krijgt er dus mss weer een concurrent bij. De blamage na de USGP heeft ze bovendien ook niet echt een positief imago opgeleverd, dus de FIA houdt ze in het oog.

5. De overstap van V10's naar V8-motoren, waar volgens velen geen bal aan is. Ondermeer Zonta (Toyota) en De La Rosa (McLaren) lieten zich al laagdunkend uit over een flauwe motor.

6. Het einde van de privaatteams, de start van de clash der autogiganten. Honda koopt BAR, BMW koopt Sauber. Williams, Midland en Red Bull (Ferrari!) blijven min of meer de enige teams die niet de volle 100% een autoconcern achter zich hebben.

7. De overstap van Red Bull naar Ferrari. In het oog houden: krijgen we weer een soort Sauber, 'kweekschool' voor Ferrari ? Wordt de nieuwe Red Bull een kopie van het Ferrari-chassis ? Grijpt Jean Todt naar z'n walkie-talkie als Klien Felipe Massa niet voorbijlaat ?

8. De nieuwe teams: Midland en heel mss ook een tweede Honda-team, Sato sprak al over een elfde team. Hoe gaan zij het doen ? Kan Midland het oude Jordan een boost geven ? Kan het oude Minardi plots met Red Bull backing een stap naar de middenmoot doen ?

9. De nieuwe coureurs en de blijvers: Krijgt Monteiro, rookie van het jaar, een kans bij Midland ? Wat gebeurt er met de trage Karthikeyan. Vinden Albers en Doornbos nog onderdak. Beginnen De La Rosa en Wurz aan hun zoveelste termijn als testcoureur, net als Pizzonia en Zonta ?
Hoe gaat Liuzzi het doen in de STR ? En zijn teammaat Neel Jani ? Als er een tweede Honda komt, krijgen Sato en Davidson dan misschien een kans ?

10. Wie vult de plaats van Heidfeld bij Williams in ? Pizzonia ? Of dan toch dé kans voor Nico Rosberg ? Hij heeft al een contract bij Williams, de vraag is of hij tweede of derde rijder wordt.

11. De toppers worden soms floppers: BAR haalde in 2004 P2 binnen, maar 2005 was in feite eerder een kleine nachtmerrie. Gebeurt hetzelfde met Renault, McLaren, Toyota en Red Bull ? Het behalen van succes is één ding, het behouden van succes een ander. Vraag ondertussen maar aan Ferrari, hoewel die van 2000 tot 2004 wel altijd jackpot hadden.

en dan de 12de vraag:

12. WORDT SCHUMACHER NOG EENS WK ?
(ik duim alvast voor een dreun van jewelste van Ferrari )


Ik kan niet wachten tot maart. Dedzuje toch. Maart. Een eeuwigheid.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.

Last edited by Finish; 17-10-2005 at 23:07.
Reply With Quote