View Single Post
Old 20-10-2005, 23:06
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Allee vooruit, weer eens een updateteke...

Er werd een begin gemaakt van het detaillerings-schilderwerk. Ik ben begonnen met het bovenste deel van het motorblok dat semigloss black moet worden. Ook de schokbrekers werden samengebouwd en geschilderd, net als de distributieriem(en).

Nadat het foto-etsdeel bovenaan ietwat gedroogd is, wordt het bovenliggende reliëfdeel weer afgeveegd met wat white spirit, zodat dat deel weer blank metaal vertoont, zoals het in werkelijkheid ook is.

Nu alles geschilderd is, valt me (veel te laat natuurlijk) op dat de achterste steunen, die de spoiler-endplates aan het motorblok vasthouden serieus overgedimensioneerd zijn. Kijk maar naar de referentiefoto :

En zo zien de 1/20 steunen er uit :

Alhoewel ik het veel gemakkelijker zou gehad hebben als ik de aanpassing zou gedaan hebben vooraleer te schilderen, lukt het me toch om de foutieve steunen te verwijderen en te vervangen door meer realistische exemplaren :

Nu is het een pak beter, en kon ik het niet nalaten om nog wat foto's te nemen uit de andere hoeken. Let wel, dit is het "propere" motorblok, dat nog dient geweatherd te worden!

Tot de volgende !!

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 30-09-2010 at 19:00.
Reply With Quote