View Single Post
Old 22-10-2005, 19:42
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ondertussen is er natuurlijk ook een nieuwe update.

De voornaamste reden waarom ik de body-onderdelen nog niet gespoten heb is deze : ik wil eerst zeker zijn dat ook de achterspoiler, die in koetswerkkleur gespoten dient te worden, op een aanvaardbare manier gemonteerd kan worden zodat alles er een beetje realistisch uitziet.

Hiervoor moeten de remklauwen achteraan weer gedemonteerd worden, zodat de beide wing-endplates, die doorlopen tot op de bodemplaat, op hun plaats kunnen geplaatst worden. De ophangingsarmen steken er namelijk dwars door en de remklauwen zitten aan de buitenzijde. Daarna kan ik pas de 5(!) vleugelelementen monteren.

Dit betekent dat ik de achterspoiler pas definitief ga kunnen monteren als alles gespoten is, wat ik eigenlijk niet graag doe, omdat ik dan geen lijmresten meer kan wegschuren (wat ik wél kan als ik eerst de spoiler monteer en dan spuit). Reden te over dus om er tenminste voor te zorgen dat alles goed past en er nergens onderdelen tegen elkaar wrijven, wat de verflaag weer zou wegkrabben...

Het bouwplan voorziet gelukkig wel een aantal pinnetjes die de vleugelelementen aan de wing-endplates bevestigen nadat ik zowel doorheen de wing-endplates als door de vleugels een gaatje geboord heb. Om te dryfitten gebruik ik de pinnetjes liever niet, maar gebruik ik stukjes ijzerdraad van dezelfde diameter in de plaats.

Zoals je kan zien is het zeer moeilijk om alle onderdelen mooi evenwijdig met elkaar te dryfitten. Zelfs met wat tape en wat witte houtlijm zijn de metalen onderdelen zo zwaar dat ze hun eigen weg zoeken en zich niets aantrekken van hoe het model er eigenlijk zou moeten uitzien. Maar wees gerust : met wat secondenlijm zal alles op zijn definitieve plaats kunnen gezet worden zoals het hoort.

Ook de extra steunkabels die op de referentiefoto's te zien zijn en die ontbreken in de kit werden geprepareerd en gedryfit.

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 30-09-2010 at 19:05.
Reply With Quote