Quote:
Originally Posted by gwyllion
Dan zijn Le Mans prototypes veel interessanter. Daar kan de motor atmosferische, turbo of rotatie zijn en wordt "groene" technologie aangemoedigd (bv. Nasamax bio ethanol) En kan je de wedstrijd winnen dankzij technische vernuft; bv. FSI en in de toekomst diesel. Misschien zal iemand ooit een hybride LMP ontwikkelen 
|
Inderdaad, ben het er helemaal mee eens. En wat zie je in die reeksen? Qua basic lay-out zijn die bolides ook niet zo gigantisch ge-evolueerd met de tijd. Door het feit dat op aero gebied alles redelijk hetzelfde blijft over een langere periode moeten de constructeurs zich wel focussen op andere domeinen om het verschil te maken. Jammer dat dit bij de F1 verloren is gegaan.
Toen de nadruk nog lag op mechanische grip jaren 80, werd ook getracht het verschil te maken adhv het aandrijfdeel. De turbo deed zijn intrede enz. Langzamerhand zijn ze volgens mij de verkeerde kant opgegaan, door te focussen op het aero-gebied met alle gevolgen vandien. Enfin, ik val in herhaling

, maar wat je aangeeft met LMP is waar ze volgens mij dan ook meer naartoe zouden moeten in de F1.
Ah ja, nog iets, heb nu mijn uitleg voldoende gefundeert, denk ik, om te kunnen zeggen: Die dingen zijn gewoon aartslelijk. En zeg nu zelf, wie gaat er graag naar aartslelijke dingen kijken gedurende 2 uur?