Ook onze landgenoot Greg Franchi denkt (o.a.) aan World Series in 2006!
Het stond te lezen in z'n revieuw van z'n laatste Euro F3 meeting in Hockenheim afgelopen weekend:
Quote:
Met deze seizoensafsluiter in Hockenheim viel voor Greg Franchi ook het doek over zijn verblijf in de Formule 3, na een jaar in Italië en twee seizoenen op Europees niveau. Voor volgend seizoen is nog niets beslist, maar de piloot wil wel actief blijven in de eenzitters... "Ik denk aan de GP2 Series of de World Series by Renault, waarom niet met Prema. Alles blijft mogelijk. Ik wil de komende weken zoveel mogelijk testen, om zo snel mogelijk een nieuwe categorie te vinden..."
|
Als je het mij vraagt is het wel wat hoog gegrepen voor Franchi. Als je een 17plaats in de eindstand van de euro F3 na twee jaren ervaring in de F3 behaalt, denk ik dat je nog lang niet klaar bent voor het hoge FR3.5 niveau...
Maarja, waar centen zijn....
De opslitsing van kwali1 en race1 op zaterdag en kwali2 en race2 op zondag zorgt wel voor een speciaal format.
Verder is het wel spijtig dat Renault Sport de kalender voor 2006 niet verder uitbreid, zoals ze belooft hadden begin 2005. In de GP2 zijn er 12 meetings, ook in 2006 moeten de World Series piloten het weer stellen met "maar" 9 meetings waarvan maar enkele op F1 tracks...