Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara
Verder is het wel spijtig dat Renault Sport de kalender voor 2006 niet verder uitbreid, zoals ze belooft hadden begin 2005. In de GP2 zijn er 12 meetings, ook in 2006 moeten de World Series piloten het weer stellen met "maar" 9 meetings waarvan maar enkele op F1 tracks... 
|
Renault beweerde dat voor het seizoen maar ik denk nu dat ze een wijs besluit nemen. 7 meetings (format WsbR) en 2 extra events lijkt me al heel mooi.
Waarom:
Renault moet naar z'n eigen budget kijken en vooral naar zijn eigen afzetmarkten . Welke zijn de meest intressante, organisatorische kost.
Zo weet ik bijvoorbeeld dat de WS meer dan waarschijnlijk niet terug opteren voor Le Mans. Le Mans heeft z'n prijs om af te huren gevoelig verhoogd voor 2006. Magny Cours lijkt de meest voor de handliggende hypothese..
Een eerste wedstrijd buiten de Europese Unie (met name in Turkije) is denk ik een heel mooie zaak.
GP2 is niet de World Series. De World Series slagen aan (zowel qua spectakel als qua bezoekersaantallen) wat je van GP2 niet kan zeggen.
GP2 leeft als een luis op de Formule 1, maar daarbuiten is het kampioenschap niet overleefbaar met z'n hoge kostprijs.
Als GP2 alles alleen zou moeten organiseren komen ze zeker niet aan 12 wedstrijden.
Renault Sport kiest, in mijn ogen, wijs om niet te veel hoog te mikken... Vooral
consolidatie wordt in 2006 belangrijk...