Quote:
Originally Posted by Sennake
Wat me wel opviel bij het bekijken van de onderdelen, en wat op zijn minst vreemd overkomt, om niet te zeggen onnozel, is het feit dat Revell er een complete motor bijsteekt terwijl de motorkap meegegoten zit aan de rest van de carosserie. Ofwel kan je dus al dat werk aan de motor uitsparen, ofwel moet je de motorkap van de body afzagen... (Ik opteer voor de laatste mogelijkheid).
|
Ik had net dezelfde opmerking toen ik hem enkele dagen geleden eens nakeek... Bij mij zal het dan werkbesparing worden... Zal immers binnenkort wat moeten werken voor het nieuwste project (baby 2 mei 2006).
Natuurlijk jammer dat zo'n prachtige motor (revell-normen) dan niet zichtbaar zal zijn... Misschien dat ik die wat later dan toch nog kan uitstallen... Moet ik nog over nadenken...
Ondertussen ben ik de body aan het voorbereiden op het spuitwerk. Dus alle delen samenzoeken en eventueel plaatsen die gespoten moeten worden. En ik heb daarbij al ondervonden waarom revell van mindere kwaliteit is. De body is zeker dubbel zo dik als bvb een body van de celica van Tamiya. Dus ik overweeg ook om die naden wat meer uit te werken...
De spiegels en spoilers hebben dan weer plaats zat om geplaatst te worden waardoor onnodige "gaatjes" ontstaan... Maar ik hoop dat dit met primer en verf wel zal verdwijnen...
Eerste maal trouwens dat ik eens een grondverf ga gebruiken. Reden is omdat dit ook nodig zal zijn bij de bouw van de transkit Loix-celica. Daar is de body zwart en doe moet wit / rood worden... Dus ja, deze kit is dus een beetje een testkit.
Heb trouwens geen witte primer gevonden. De winkel bleek al 6 maand zonder te zitten. Heb dus lichtgrijs mee als probeersel...
Foto's volgen als de grondlaag gezet is...